Aktualności Karty Różnorodności

22 września 2022

Wedel podsumowuje cykl webinarów o aktywizacji zawodowej

Firma Wedel wraz z Fundacją Aktywizacja przeprowadziła cykl webinarów „AktywizujeMY-RekrutujeMY”, w których odniosła się do najczęściej pojawiających się wątpliwości osób poszukujących pracy, jak i rekruterów. Realizacja cyklu przyczyniła się do nadsyłania nowych aplikacji od Osób z Niepełnosprawnościami, które dołączyły do załogi firmy w ramach programu CzekoSprawni.

22 września 2022

Bank BNP Paribas jeszcze bardziej dostępny

Bank BNP Paribas dba o dostępność swoich produktów i usług dla osób z niepełnosprawnościami, również niesłyszących. Międzynarodowy Tydzień Głuchych i Języka Migowego jest dla banku okazją do przypomnienia o tym, że każdy klient/ka ma takie same prawa i potrzeby.

20 września 2022

Bank BNP Paribas wspiera sieci pracownicze

Pierwszą społecznością, która zawiązała się w banku, aby podejmować tematy równościowe były kobiety, które stworzyły oddolny program Kobiety zmieniające BNP Paribas. Obecnie w banku prężnie funkcjonują także: BNP Paribas Pride Poland, sieć ojców: Tato, masz to jak w banku oraz sieć stworzona przez pracowniczki i pracowników 50+: Wiek Agawy.

20 września 2022

Czego pracownicy oczekują od firm? Raport „People at Work 2022”

Pracownicy chcą zmian. Nowego znaczenia nabierają dla nich gwarancja i stabilność zatrudnienia oraz etyka w biznesie. Mają też wysokie oczekiwania wobec zadowolenia z pracy. Pracodawcy muszą też przywiązywać większą wagę do zdrowia psychicznego. To wyniki badania przeprowadzonego w 17 krajach.

20 września 2022

Żabka pierwszą polską firmą z certyfikatem równych płac

Żabka Polska jest pierwszą polską firmą z certyfikacją wskazującą równość płac w organizacji bez względu na płeć. Przyznane przez EQUAL-SALARY Foundation wyróżnienie jest oparte na wytycznych ONZ i uznawane przez Komisję Europejską. Wzmacnia ono pozycję spółki wśród najlepszych pracodawców, którzy nie tylko mówią o swoim zaangażowaniu w równość, ale także demonstrują ją realnym działaniem. 

16 września 2022

Lidl Polska na rzecz zarządzania różnorodnością w Polsce

Lidl Polska od lat prowadzi działania w obszarze D&I, czego potwierdzenie stanowi m.in. dołączenie do grona sygnatariuszy Karty Różnorodności. Poza polityką równości płacowej bez względu na płeć, firma angażuje się w inicjatywy wspierające i wzmacniające pozycję kobiet. W tym celu sieć podpisała m.in. UN Women’s Empowerment Principles (WEPs) oraz przystąpiła do programu „Standard Etyki w Polsce”.

15 września 2022

Rusza druga edycja akcji Banku BNP Paribas „Gdzie są nasze Patronki”

Danuta Kobylińska-Walas, Teresa Grodzińska, Wanda Rutkiewicz, Elżbieta Zawacka, Jadwiga Jędrzejowska, Olga Drahonowska-Małkowska – to tylko kilka przykładów kobiet, których dokonania stały się bliższe uczniom i uczennicom szkół, które obrały je na swoje Patronki. W pierwszej edycji akcji Banku BNP Paribas „Gdzie są nasze Patronki” bank zachęcał szkoły do przyjmowania imion żeńskich bohaterek. 15 września br. rusza druga edycja akcji, w której bank przewidział granty dla 15 placówek.

9 września 2022

Dyrektorka, inspektorka, specjalistka – feminatywy w Urzędzie Miasta Krakowa

Od 5 września w dokumentach krakowskiego magistratu mogą się pojawiać żeńskie nazwy osobowe – feminatywy. Zmiana ta została wprowadzona w celu przeciwdziałania wykluczeniu i wspierania równości w sferze społecznej oraz w odpowiedzi na zmieniającą się sytuację zawodową i społeczną kobiet.

8 września 2022

Nagrody dla pracodawców wspierających różnorodność. Nabór przedłużony do 23.10.2022

Nagroda Karty Różnorodności ma na celu wyróżnienie inicjatyw pracodawców z zakresu DEI (ang. diversity, equity, inclusion – różnorodność, równość, włączanie). Swoje działania w tych obszarach mogą zgłaszać do konkursu firmy, organizacje, uczelnie, instytucje publiczne i samorządy do 23 października br. (termin przedłużony). Udział nie wymaga opłat.

5 września 2022

Nie osądzaj. Wspieraj osoby w kryzysie psychicznym

Zaburzenia psychiczne dotykają blisko co czwartą osobę w Polsce. Wiele z nich zmagając się z chorobą, staje się również obiektem stygmatyzacji. Ruszyła kampania społeczna „Zobacz człowieka” ze środków Ministerstwa Zdrowia.

Archiwum

Wybierz rok

Wybierz miesiąc