Kim jesteśmy
Współpraca
Promocja
Baza wiedzy
Najpóźniej w sierpniu tego roku kraje UE powinny wdrożyć własne rozwiązania w związku z ogłoszoną w 2019 r. dyrektywą work-life balance. Co mogą zrobić pracodawcy, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom osób łączących pracę z zajmowaniem się osobami zależnymi?
Najkrócej warwashing można określić jako pozorowane działania wspierające kraj zaatakowany i jego społeczność – w tym przypadku Ukrainę, Ukrainki i Ukraińców – lub jako działania mające odwrócić uwagę od de facto wspierania państw agresorów – Białorusi i Rosji.
Na początku lutego poznaliśmy rządowe propozycje dotyczące zmian w polskim prawie pracy związanych z wdrożeniem dyrektywy w sprawie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym rodziców i opiekunów ogłoszonej przez Komisję Europejską w 2019 roku.
Triada ESG, która dla wielu w ostatnich dwóch latach była podstawą klasyfikacji organizacji, niekoniecznie jest gwarantem pewnej oceny stopnia dojrzałości biznesu w tym zakresie.
Czym jest warwashing? Jak rozpoznać, które firmy chcą rzeczywiście pomóc Ukrainie, a które chcą tylko wykorzystać tragedię wojny do poprawy własnego wizerunku?
Pomoc humanitarna nie została specyficznie zdefiniowana w ustawie, natomiast należy przez nią rozumieć wszelkie świadczenia pieniężne i niepieniężne na rzecz wskazanych wyżej obywateli Ukrainy.
Dlaczego solidnie wykształcona większość społeczeństwa, wyposażona także w atuty takie jak empatia, zdolność budowania relacji i odpowiedzialność społeczna, jest wciąż niedoreprezentowana na najwyższych stanowiskach oraz na rynku pracy? Z czego to wynika i jak możemy to zmienić?
Wydarzenia w ostatnim czasie pokazały, jak potrafimy się zjednoczyć i wspólnie pomagać, w obliczu ogromnej tragedii. Ale czy wiemy jak to robić mądrze?
Polskie społeczeństwo bardzo zaangażowało się w pomoc uchodźcom i uchodźczyniom z Ukrainy. Wiele osób gości ich także w swoich domach. Jak mądrze pomagać? I jak jednocześnie zadbać o swój dobrostan?
To jak rekrutujemy jest funkcją tego, w jakim społeczeństwie żyjemy. (…) Świadomość i potrzeby dotyczące równych szans w miejscu pracy to trend, który się budzi – w szczególności, gdy pytamy o zatrudnienie.