Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Badanie poziomu dojrzałości organizacji/firmy w zakresie zarządzania różnorodnością i budowania włączającej organizacji.
Publiczna lista pracodawców najbardziej zaawansowanych w zakresie zarządzania różnorodnością i inkluzji w Polsce. Lista tworzona jest na podstawie wyników badania firm/organizacji, które uzyskają określony poziom dojrzałości. W 2024 roku organizator zastrzega sobie prawo do stworzenia odrębnych list dla organizacji mikro i małych oraz średnich i dużych. Trzecią listę ogłosiliśmy 25 maja br. podczas obchodów Miesiąca Różnorodności. Lista z 3. edycji badania dostępna jest tutaj »
Badanie realizowane jest w oparciu o kwestionariusz udostępniany zainteresowanym pracodawcom po podpisaniu umowy z Forum Odpowiedzialnego Biznesu – właścicielem badania.
Kwestionariusz badania oparty jest na uznanych międzynarodowych standardach i wytycznych, m.in.:
Pytania w kwestionariuszu Diversity IN Check podzielone są na pięć obszarów tematycznych:
Warunkiem zakwalifikowania się do Diversity IN Check – Listy pracodawców najbardziej zaawansowanych w zakresie zarządzania różnorodnością i inkluzji w Polsce jest uzyskanie określonej liczby punktów w badaniu. W 2024 roku organizator zastrzega sobie prawo do stworzenia odrębnych list dla organizacji mikro i małych oraz średnich i dużych.
Organizatorem Diversity IN Check jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu, koordynator Karty Różnorodności w Polsce. To najdłużej działająca, od 2000 roku, i największa organizacja pozarządowa w Polsce, która zajmuje się koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu w kompleksowy sposób. Forum to organizacja ekspercka, pozostająca inicjatorem i partnerem przedsięwzięć kluczowych dla polskiego CSR. Inspirujemy biznes, który zmienia świat, i łączymy ludzi, którzy zmieniają biznes. Działamy na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Nadzór nad kwestiami merytorycznymi i poprawnością procesu weryfikacji sprawuje Rada Ekspertek i Ekspertów.
Każdy z podmiotów uczestniczących w Diversity IN Check
Po zakwalifikowaniu się do Diversity IN Check – Listy pracodawców najbardziej zaawansowanych w zakresie zarządzania różnorodnością i inkluzji w Polsce otrzymuje możliwość wykorzystania w komunikacji własnej tytułu Uczestnika Diversity In Check oraz posługiwania się identyfikacją wizualną Uczestników Projektu do czasu kolejnej edycji Projektu.
W połowie 2023 roku przeprowadziliśmy badania pilotażowe Diversity IN Check Creative. Jego celem było wypracowanie narzędzia umożliwiającego zbadanie poziomu dojrzałości firm z sektora kreatywnego, które na co dzień tworzą narrację o otaczającym nas świecie. Efektem pilotażu jest wprowadzenie suplementu dla branży kreatywnej, umożliwienie udziału mikroprzedsiębiorstwom oraz wprowadzenie piątego obszaru analizy – „Produkty i usługi”.
Pomysł na stworzenie narzędzia skierowanego właśnie do sektora kreatywnego zrodził się z przekonania, że potrzebne są lepsze opowieści nie tylko o środowisku, o czym pisze profesor Marcin Napiórkowski, ale też o różnorodności i włączaniu. Narracje kształtują publiczną rozmowę o DEI. Mogą wspierać różnorodność lub umacniać stereotypy, nieświadome przekonania, a nawet uprzedzenia.
Pilotaż badania pozwolił wypracować narzędzie, które może w tym wspierać branżę kreatywną, zarówno w odniesieniu do miejsca pracy, jak i w tworzonych przez nią usługach i produktach. Badanie jest obecnie realizowane jako suplement do 4. edycji badania Diversity IN Check.
Realizację badania pilotażowego wspierało grono partnerów: PBS, Philip Morris Polska, NatWest, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie i patronów: Liberté!, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, PRoto.pl
„Diversity IN Check – lista pracodawców najbardziej zaawansowanych w zakresie zarządzania różnorodnością i inkluzji” to zastrzeżony znak towarowy.