banner

Zapoznaj się z 2. listą pracodawców najbardziej zaawansowanych w zarządzaniu różnorodnością i inkluzji w Polsce:
wyniki Diversity IN Check 2022 »

W styczniu 2023 r. wystartujemy z 3. edycją badania! Zgłoś chęć wzięcia udziału »

O Diversity IN Check

Zarządzanie różnorodnością, inkluzja w organizacji i dążenie do osiągnięcia spójności społecznej to aspekty, których znaczenie i rola, obok kwestii środowiskowych wciąż rosną. Doświadczenie pandemii i wyzwania współczesnej rzeczywistości pokazują, że dobrze wykorzystany (zarządzany) potencjał różnorodności (diversity) i inkluzji (inclusion) wzmacnia innowacje, przyczynia się do lepszych wyników finansowych, a zarazem budowania spójności społecznej.

Diversity IN Check to narzędzie umożliwiające diagnozę stopnia dojrzałości pracodawców w zakresie zarządzania różnorodnością i budowania włączających (inkluzywnych) organizacji.

Diversity IN Check składa się z dwóch elementów

Badania

Badanie poziomu dojrzałości organizacji/firmy w zakresie zarządzania różnorodnością i budowania włączającej organizacji. Chęć wzięcia udziału w 3. edycji badania można zgłosić tutaj »

Listy

Publiczna lista pracodawców najbardziej zaawansowanych w zakresie zarządzania różnorodnością i inkluzji w Polsce. Lista tworzona jest na podstawie wyników badania firm/organizacji, które uzyskają określony poziom dojrzałości. Drugą edycję Listy ogłosiliśmy 25 maja br. podczas 9. Targów CSR. Lista dostępna jest tutaj »

Badanie

Badanie realizowane jest w oparciu o kwestionariusz udostępniany zainteresowanym pracodawcom po podpisaniu umowy z Forum Odpowiedzialnego Biznesu – właścicielem badania.

Kwestionariusz badania oparty jest na uznanych międzynarodowych standardach i wytycznych, m.in.:

  • Sustainable Development Goals
  • ISO 26000 i ISO 30415
  • GRI Standards
  • wytycznych OECD dla przedsiębiorstw wielonarodowych

Pytania w kwestionariuszu Diversity IN Check podzielone są na pięć obszarów tematycznych:

  • Podstawy zarządzania
  • Programy i działania
  • Budowanie zaangażowania
  • Wskaźniki rezultatów
  • Dodatkowe pytania związane z COVID-19

Lista

Warunkiem zakwalifikowania się do Diversity IN Check – Listy pracodawców najbardziej zaawansowanych w zakresie zarządzania różnorodnością i inkluzji w Polsce jest uzyskanie określonej liczby punktów w badaniu.

Organizatorem Diversity IN Check jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu, koordynator Karty Różnorodności w Polsce. To najdłużej działająca, od 2000 roku, i największa organizacja pozarządowa w Polsce, która zajmuje się koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu w kompleksowy sposób. Forum to organizacja ekspercka, pozostająca inicjatorem i partnerem przedsięwzięć kluczowych dla polskiego CSR. Inspirujemy biznes, który zmienia świat, i łączymy ludzi, którzy zmieniają biznes. Działamy na rzecz zrównoważonego rozwoju.

Nadzór nad kwestiami merytorycznymi i poprawnością procesu weryfikacji sprawuje Rada Ekspertek i Ekspertów.

Dlaczego warto?

Każdy z podmiotów uczestniczących w Diversity IN Check

  • Zyskuje wiedzę na temat stopnia dojrzałości własnej firmy/organizacji w zakresie zarządzania różnorodnością oraz budowania włączających organizacji w porównaniu do innych organizacji uczestniczących w badaniu w postaci indywidualnego raportu/prezentacji
  • Zyskuje możliwość zaprezentowania firmy w mediach Karty Różnorodności (tekst, audio, wideo) i/lub publikacji FOB poświęconej wynikom
  • Promuje własną organizację jako odpowiedzialnego pracodawcę oraz wspiera upowszechnianie zarządzania różnorodnością, budowanie włączających organizacji w Polsce poprzez dzielenie się wiedzą i najlepszymi praktykami, tym samym przyczyniając się do większej spójności społecznej.
  • Ma możliwość zakwalifikowania się do Diversity IN Check – Listy pracodawców najbardziej zaawansowanych w zakresie zarządzania różnorodnością i inkluzji w Polsce pod warunkiem osiągnięcia minimalnej wymaganej liczby punktów. Zakwalifikowanie się na Listę potwierdzone zostanie certyfikatem

Po zakwalifikowaniu się do Diversity IN Check – Listy pracodawców najbardziej zaawansowanych w zakresie zarządzania różnorodnością i inkluzji w Polsce otrzymuje możliwość wykorzystania w komunikacji własnej tytułu Uczestnika Diversity In Check oraz posługiwania się identyfikacją wizualną Uczestników Projektu do czasu kolejnej edycji Projektu.

Dołącz do pracodawców najbardziej zaawansowanych w zakresie zarządzania różnorodnością i inkluzji w Polsce

W styczniu 2023 r. wystartujemy z 3. edycją badania! Zgłoś chęć wzięcia udziału »

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz, aby twoja firma/organizacja wzięła udział w 3. edycji badania, wypełnij formularz:

  • Poprzez ten adres będziemy się z Tobą kontaktować. Na ten adres zostanie automatycznie przesłane potwierdzenie wysłania zgłoszenia.
  • Przetwarzanie danych i przesyłanie informacji

  • Dzięki tej zgodzie możemy przesyłać Ci informacje drogą mailową.

Na pytania odpowiedzą