Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
W ostatnich latach widać wyraźną zmianę jakościową – grupa 50+ adresowana jest coraz mniej stereotypowo, za to coraz bardziej inkluzywnie i pomysłowo. Także na naszym rynku.
Inspirownik to publikacja poświęcona zatrudnianiu osób z doświadczeniem uchodźczym i migracyjnym, opublikowana przez IKEA Retail w Polsce. Porady do Inspirownika zebrano podczas spotkań w formule okrągłego stołu oraz dzięki programowi IKEA “Liczą się umiejętności!”. W przygotowanie Inspirownika zaangażowali się m.in. niektórzy Partnerzy Forum Odpowiedzialnego Biznesu, będący Sygnatariuszami Karty Różnorodności.
Wskaźnik zatrudnienia w grupie osób z niepełnosprawnościami w wieku aktywności zawodowej wynosi 19,1%. Fundacja Aktywizacja prowadzi liczne działania aktywizujące – m.in. doradztwo, warsztaty, szkolenia i staże. Od kilku lat realizuje też badanie losów klientek i klientów Fundacji. Tym razem opracowała raport.
Osoby z niepełnosprawnościami zmagają się z brakiem dostępności i niewielką widocznością medialną. Wspólne przedsięwzięcie biznesowe Polskiego Związku Głuchych i grupy marketingowo-technologicznej Group One ma to zmienić. Główny cel to zaangażowanie osób z niepełnosprawnościami do współpracy z firmami i markami w obszarze reklamy.
W tym roku Nagrodę Nobla w dziedzinie ekonomii otrzymała Claudia Goldin z Uniwersytetu Harvarda, która w swojej pracy koncentruje się na udziale kobiet w rynku pracy. W promowanie równego traktowania bez względu na płeć od lat angażuje się także Lidl Polska, który po raz kolejny przyznał nagrody „Lidl Fair Pay”.
63,2% ankietowanych uważa, że osoby z niepełnosprawnościami wnoszą do firmy inny, ważny punkt widzenia. Wynika to z badań przeprowadzonych w lipcu 2023 r. przez SW Research na zlecenie firmy Job Impulse. Zapytani, dlaczego niektórzy pracodawcy niechętnie zatrudniają takie osoby, respondenci wskazują przede wszystkim na strach, że sobie nie poradzą (60,6%). Żeby to zmienić, niezbędne jest m.in. zwiększenie świadomości na temat skali i powszechności zjawiska – taką odpowiedź zaznaczyło niespełna 63% ankietowanych.
2 października przypada Międzynarodowym Dzień bez Przemocy, dlatego marka YSL Beauty ogłosiła tego dnia w Polsce kampanię „Miłość to nie Przemoc”. Akcja polega na uświadamianiu i zapobieganiu przemocy ze strony partnera w relacji intymnej. Problem stoi w sprzeczności z wartościami marki YSL Beauty, z tego też względu marka podjęła walkę ze zjawiskiem.
W dn. 24-26 października odbędą się bezpłatne warsztaty poświęcone budowaniu strategii zrównoważonego rozwoju w organizacji. Organizatorem wydarzenia jest MRiT, a wśród prowadzących m.in. Maria Krawczyńska-Kaczmarek, członkini zarządu i dyrektorka generalna FOB.
Instytut Finansów Korporacji i Inwestycji zaprasza w dniach 12-13 października 2023 r. do udziału w konferencji naukowej ESG – Zrównoważona transformacja gospodarki, samorządów i rynków finansowych – trendy, wyzwania i najlepsze praktyki. Patronem konferencji jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
W sierpniu 2023 r. Komisja Europejska przyjęła zestawy ESRS, stawiając tym samym kolejny ważny krok w promowaniu zrównoważonego rozwoju i walki z wyzwaniami związanymi ze zmianami klimatu, różnorodnością biologiczną i prawami człowieka. Podczas webinarium organizowanego przez Krajową Izbę Gospodarczą i Forum Odpowiedzialnego Biznesu będzie można dowiedzieć się, co zawierają ESRS.
Wybierz rok
Wybierz miesiąc