Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2010. Dobre praktyki” dostępny jest również w formie e-booka.
W XXI wieku, kiedy nowoczesne technologie informatyczne wkroczyły już do szkół oferując uczniom i nauczycielom coraz bogatsze możliwości nauki i wzajemnej komunikacji, większego znaczenia nabiera potrzeba dostrzeżenia zróżnicowania uczniów i uelastycznienia metod ich nauczania. Potencjał czerpania z narzędzi informatycznych sprzyjających przekazywaniu i zdobywaniu wiedzy sprawia, iż coraz istotniejszą kwestią jest by każde dziecko mające dostęp do nowych technologii w procesie kształcenia się mogło w możliwie równym stopniu z nich korzystać.
Zapraszamy do obejrzenia relacji z ogłoszenia Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2010. Dobre praktyki”, które odbyło się 31 marca 2011 r. w Teatrze Kamienica w Warszawie.
Firmy chcąc dzięki działaniom CSR uzyskać w przyszłości przewagę konkurencyją w swojej branży, będą musiały rozważyć świadome kształtowanie kultury organizacyjnej w kierunku innowacyjności, otwartości, gotowości do zmian. Taka kultura może zwiększyć zaangażowanie pracowników, których postawa może przyczynić się to wzrostu wartości firmy.
Przedsiębiorstwo społeczne to nowy wymiar kapitalizmu. Nowatorska koncepcja Muhammada Yunusa ewoluowała od czasu uruchomienia działalności mikrokredytowej w Bangladeszu w 1976 roku. Noblista z sukcesem połączył siłę dążenia do osiągania zysku finansowego z realizacją potrzeb społecznych. Nowy rodzaj działalności gospodarczej wypełnia lukę na współczesnym wolnym rynku. Przedsiębiorstwo społeczne działa na zasadach rynkowych i dąży do samofinansowania…
Film przedstawia odpowiedzialne działaniach firmy Microsoft.
Świat rozpoczął rok 2010 z optymizmem: globalny kryzys osłabł i była nadzieja na powrót do normy. Jednak poprawa gospodarki w Stanach Zjednoczonych i w Europie była niemrawa, większą władzę gospodarczą zyskały Chiny, Indie i kilka innych szybko rozwijających się krajów, a inflacja zaczęła napędzać nowego stracha globalnej gospodarce. Wojny walutowe zmusiły międzynarodowe korporacje do zmiany planów finansowych, a poszczególne kraje do zabezpieczenia rynków wewnętrznych.
Odpowiedzialna turystyka i CSR w branży turystycznej to tematy słabo znane w Polsce, dotąd nie poruszane w dyskusjach o odpowiedzialności społecznej. Tymczasem, odpowiedzialna turystyka, obejmująca takie obszary jak: środowisko przyrodnicze, podłoże społeczno-kulturowe, relacje ekonomiczne pomiędzy turystą i mieszkańcem odwiedzanych przez niego krajów, jest coraz istotniejsza dla osób planujących podróże, co z kolei ma bezpośrednie przełożenie na działania firm z tego sektora.
Zapraszamy do obejrzenia kolejnego filmu w cyklu „Focus on Partner”, prezentującego odpowiedzialny biznes w firmie PKN Orlen.
160 000 osób ginie co roku w wyniku zmian klimatu na świecie. W ciągu zaledwie 50 lat jedna trzecia wszystkich gatunków roślin i zwierząt może wyginąć. A wszystko to przez efekt cieplarniany i zmiany klimatu.