Artykuły eksperckie

21 stycznia 2009

Zrównoważony rozwój a marketing

Justyna Szumniak

Firmy są elementami złożonego globalnego systemu, do którego muszą się dostosować i który jednocześnie mogą kształtować. Zmieniające się otoczenie przynosi wszystkim uczestnikom życia społeczno-gospodarczego zarówno nowe szanse jak i zagrożenia.

1 grudnia 2008

Pełna partycypacja w zarządzaniu. Tajemnica sukcesu największych eksperymentów menedżerskich świata

„Pełna partycypacja w zarządzaniu” stanowi próbę znalezienia wspólnego mianownika najskuteczniejszych i najbardziej wyjątkowych praktyk w zakresie zarządzania organizacjami, będąc jednocześnie praktycznym przewodnikiem po świecie firm, w których każdy pracownik staje się odpowiedzialnym menedżerem.

1 grudnia 2008

Etyka biznesu

Etyka w biznesie to jeden z najistotniejszych problemów, przed jakimi obecnie staje świat. Dwóch wybitnych autorów, Kenneth Blanchard i Norman Vincent Peale, połączonymi siłami stawia czoła temu problemowi w książce „Etyka w biznesie”. Udowadniają w niej, że nie trzeba oszukiwać, aby wygrać.

31 października 2008

Sustainable Value. How the World’s Leading Companies are Doing Well by Doing Good

Książka „Sustainable Value. How the World’s Leading Companies are Doing Well by Doing Good” udowadnia, że zrównoważony rozwój to nie koszt, ale zysk i szansa dla biznesu i otoczenia. Główna teza książki mówi, iż firmy powinny dostarczać innowacyjnych rozwiązań, dostosowanych do zmian społecznych i środowiskowych.

28 października 2008

Świadomość Ekologiczna Polskich Internautów

Agata Gruszecka-Tieśluk

Znaczna część polskich internautów martwi się stanem środowiska naturalnego oraz zdaje sobie sprawę z tego, że działania każdego z nas mają bardzo duży wpływ na stan przyrody – wynika z badania gemiusAdHoc, przeprowadzonego dla Forum Odpowiedzialnego Biznesu przez firmę Gemius S.A. we wrześniu 2008 r. Raport z badania został przedstawiony na konferencji „Zrównoważony rozwój”, która odbyła się w dniach 28-29 października w ramach Forum Odpowiedzialnego Biznesu 2008.

14 października 2008

Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw międzynarodowych

Pierwszym i podstawowym powodem podjęcia tematu jest wzrost rangi problemów społecznych związanych z negatywnymi skutkami globalizacji, zwłaszcza narastającymi nierównościami, ubóstwem, marginalizacją ludzi i całych społeczeństw, obnażającymi niedoskonałości liberalnego modelu światowej gospodarki, zakładającego że wzrost ekonomiczny jest źródłem wszelkiego postępu, także społecznego.

8 maja 2008

Global Reporting Initiative – czyli trochę o raportowaniu społecznym

Katarzyna Klimkiewicz

Zadaniem GRI jest rozpowszechnianie na całym świecie wytycznych dotyczących tzw. Sustainability Reports, czyli raportów odnoszących się do zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw, rządów i organizacji pozarządowych. Głównym celem GRI jest stworzenie międzynarodowych standardów raportowania dobrowolnie wykorzystywanych w sprawozdawczości w zakresie sfery ekonomicznej, środowiskowej i socjalnej. Inicjatywa ta ma również na celu wspieranie przejrzystości w działalności gospodarczej poprzez podnoszenie jakości raportów.

5 maja 2008

Odpowiedzialność moralna w życiu gospodarczym

Refleksja nad odpowiedzialnością w życiu gospodarczym została podjęta w książce w perspektywie interdyscyplinarnej.

5 maja 2008

Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. Budowanie zdrowej, efektywnej organizacji

W obecnej rzeczywistości gospodarczej wśród przedsiębiorstw zaobserwować można rosnące zainteresowanie zagadnieniami społecznej odpowiedzialności biznesu ( Corporate Social Responsibility – CSR ).

5 maja 2008

Programowanie zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw

Przedstawiona w książce koncepcja zrównoważonego rozwoju służy do wyznaczania kierunków rozwoju i możliwości wyboru między konkurencyjnymi wartościami, którymi są środowisko i jego ochrona z jednej strony oraz wolność działalności gospodarczej z drugiej.

Typ artykułu

Obszar tematyczny