Artykuły eksperckie

8 stycznia 2021

Marzena Strzelczak dla Wirtualnemedia.pl: pandemia zdeterminowała aktywności CSR w 2020 roku

Marzena Strzelczak

Mimo że wydarzenia związane z pandemią sprawiały, że o tematach środowiskowych mówiło się mniej, to dla firm jest to jeden z kluczowych obszarów działań CSR. Obserwujemy rozmaite inicjatywy związane z ochroną bioróżnorodności, rozwiązaniami gospodarki obiegu zamkniętego czy przeciwdziałaniem zmianom klimatu

18 grudnia 2020

Jaki był CSR w 2020 r.? Marzena Strzelczak komentuje dla PRoto.pl

Marzena Strzelczak

Obecna sytuacja unaoczniła nam, jak wielkim wyzwaniem jest work-life balance, zwłaszcza w kontekście łączenia ról opiekuńczych z obowiązkami zawodowymi. Pracodawcy stanęli przed zadaniem stworzenia rozwiązań umożliwiających skuteczne funkcjonowanie firm, jednocześnie uwzględniających nowe potrzeby zatrudnionych. Paradoksalnie okazało się że wskazywana przez pracownice i pracowników jako numer jeden wśród pożądanych rozwiązań work-life balance praca zdalna ma też wiele minusów.

18 grudnia 2020

„Długofalowa pomoc ma największą wartość”. Wywiad z Joanną Erdman

Joanna Erdman

Przemyślany i długoplanowy CSR pozwala uniknąć pułapek i w sposób bardziej trwały oraz bardziej skuteczny odpowiada na potrzeby, w tym oczywiście te świąteczne. Według badania „Menedżerowie CSR” blisko 50 proc. respondentów jest zdania, że rola CSR w firmach wzrosła z powodu pandemii. A to oznacza, że CSR staje się stopniowo elementem strategii, a nie doraźną świąteczną akcją. To bardzo optymistyczne wyniki

3 września 2020

Pandemia a strategie CSR

Marzena Strzelczak

Jeszcze nie wiemy, czy pandemia będzie wzmacniała trendy odpowiedzialnego i zrównoważonego rozwoju biznesu, gospodarek i społeczeństw – czy wręcz przeciwnie. Entuzjazm i zaangażowanie powoli zastępuje nowa (niepewna) rzeczywistość.

1 lipca 2020

22. edycja Kompendium CSR z udziałem Marzeny Strzelczak, prezeski Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Marzena Strzelczak

Sytuacja powoli się stabilizuje, choć nadal towarzyszy nam niepewność. Po pierwszym sprawdzianie z szybkości i odpowiedzialności firm czeka nas kolejny, dotyczący zobowiązań podjętych przed pandemią, m.in. relacji z zatrudnionymi, przejrzystości czy ochrony środowiska

Typ artykułu

Obszar tematyczny