Artykuły eksperckie

30 marca 2020

SDG 18 – Życie w kosmosie

Karol Krzyczkowski

W ostatnich dniach na grupie dyskusyjnej członków Sustainable Development Solutions Network (SDSN), pojawił się dość ciekawy wpis. Pomysł jest dość ciekawy – aby w ramach budowania świadomości o globalnych wyzwaniach dotyczących SDGs zwrócić uwagę również na kosmos, w ten sam sposób, w jaki ujęte są cele 14 – życie pod wodą i 15 – życie na lądzie. Mamy więc nowy, eksperymentalny SDG 18 – życie w kosmosie.

25 marca 2020

Marzena Strzelczak dla „Press”: Biznes odpowiada na społeczne oczekiwanie zaangażowania i wsparcia

Marzena Strzelczak

Biznes sprawnie wykorzystuje narzędzia zarządzania kryzysowego, a jednocześnie odpowiada na społeczne oczekiwanie zaangażowania i wsparcia. Firmy wdrażające CSR są świadome złożoności wieloaspektowego kontaktu z interesariuszami. Wiedzą, po jakie narzędzia i działania sięgnąć, by uwzględnić ich potrzeby, budując wartość równocześnie dla siebie, jak i otoczenia.

24 marca 2020

Jak biznes może wspierać pracowników z Ukrainy w czasach koronawirusa?

Sergiej Podus

Wśród wszystkich wyzwań związanych z koronawirusem COVID-19, pojawiających się przed społeczeństwem i biznesem w Polsce, istotnym problemem jest również  sytuacja pracowników ze Wschodu, szczególnie z Ukrainy. Część z nich z powodu kwarantanny straciła możliwość zarobkowania w Polsce, a jednocześnie w związku z nowymi regulacjami swojego państwa mają ogromne problemy z powrotem do domu. W jaki sposób firmy mogą im pomóc?

13 marca 2020

Duża grupa firm potrzebuje nowego modelu biznesowego

Marzena Strzelczak

Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna i członkini zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu, wzięła udział w eksperckiej debacie z cyklu „Biznes odpowiedzialny w Polsce”, zorganizowanej przez dziennik „Rzeczpospolita”.

13 marca 2020

Wszyscy kłamią. Big data, nowe dane i wszystko, co internet może nam powiedzieć o tym, kim naprawdę jesteśmy

Tadeusz Joniewicz

Temat pozyskania i wykorzystania big data i powiązana z nim kwestia wykorzystania sztucznej inteligencji w praktyce, jest jednym z najczęściej omawianych w firmach. Seth Stevens-Davidovitz w książce „Wszyscy kłamią. Big data, nowe dane i wszystko, co internet może nam powiedzieć o tym kim naprawdę jesteśmy” pokazuje bardziej „ludzką” stronę tego tematu, pokazując jak przy wykorzystaniu dostępnych narzędzi w prosty sposób zebrał niezwykle interesujące dane, które mogą zaskakiwać prezentując nas (jako społeczeństwo) w zupełnie innym świetle.  Jednocześnie podpowiada jakie są możliwości korzystania z nowych danych oraz inspiruje pokazując co może zyskać firma czy organizacja poprzez wykorzystanie narzędzi internetowych.

Typ artykułu

Obszar tematyczny