Artykuły eksperckie

11 stycznia 2021

Jacek Siwiński, prezes VELUX Polska, o podejściu firmy do kwestii klimatycznych

– Obecnie ogłosiliśmy nową strategię, którą nazwaliśmy Dożywotnia Neutralność Węglowa. Ambitnym elementem tej strategii jest to, że dodatkowo zaangażujemy się w projekty, dzięki którym z ziemskiej atmosfery zostanie pochłonięta taka ilość #CO2, którą wyprodukowaliśmy od początku naszego istnienia. W ten sposób na stulecie naszej działalności, za 20 lat, staniemy się firmą dożywotnio neutralną węglową – mówi Jacek Siwiński, Prezes VELUX Polska.

22 lipca 2020

Kryzys bioróżnorodności. Dlaczego biznes powinien myśleć strategicznie o naturze?

Izabela Opałczyńska

Naukowcy są zgodni – to ostatni moment, aby uratować bioróżnorodność naszego ekosystemu. Jaką rolę może i powinien odegrać biznes w ochronie i odbudowie świata przyrody? Jakie kroki firmy podejmują już teraz?

9 czerwca 2020

Smog jest wszędzie, ale jeszcze nie w prawie pracy. To powinno się zmienić

Jakub Pawłowski, Joanna Śliwińska

Wszyscy już wiemy, że batalia o czyste powietrze będzie rozłożona na długie lata. I chyba każdy z nas zdaje sobie sprawę z tego, że wobec problemu smogowego nie może pozostać obojętnym. Dotyczy to oczywiście również pracodawców i ich postawy wobec osób pracujących w smogu. Szkoda tylko, że obowiązujące prawo nie działa na podmioty zatrudniające mobilizująco.

29 maja 2020

Zalani plastikiem

Adam Grzeszak

Torby, torebki, foliówki, pudełka, butelki, kartoniki, tacki, kubeczki, miseczki, talerzyki, tuby, saszetki – po każdych zakupach zostajemy z górą plastikowych opakowań. Najgorzej jest z butelkami po wodzie. Latem wyrzucamy ich setki milionów miesięcznie. Co z tym robić?

25 stycznia 2020

Ekoscenariusz dla świata

Marta Borowska

W obliczu nadciągającej katastrofy klimatycznej to właśnie na biznesie spoczywa aktywne przeciwdziałanie dalszym negatywnym zmianom. Firmy, bez względu na swoją wielkość, mogą podejmować szereg działań, które nie tylko wesprą walkę ze zbliżającą się katastrofą, ale też przy okazji wpłyną na budowanie przedsiębiorstw społecznie odpowiedzialnych i dobrze prosperujących.

Typ artykułu

Obszar tematyczny