Artykuły eksperckie

26 marca 2020

Budowanie świadomości i wartości

Katarzyna Mróz

Nie do końca wiadomo w niektórych organizacjach, w jaką stronę tę różnorodność skierować, kogo i czego ona miałaby dotyczyć, jak ona miałaby być realizowana. Niby wszyscy wiedzą, że ona jest, ale nie za bardzo ją rozumieją. To jest też specyfika Państwa firmy i jej korzenie. Jak rozumiem, tak jak w każdej grupie, pojawiają się jakieś trudności?

26 marca 2020

Równość i szacunek

Susanna Romantsova, Katarzyna Mróz

Na temat strategii różnorodności i włączania w firmie IKEA z Susanną Romantsovą, Liderką ds. Różnorodności, Równego Traktowania i Kultury Przynależności w IKEA Retail w Polsce w firmie IKEA Retail Sp. z o.o., rozmawia Katarzyna Mróz, menedżerka w Forum Odpowiedzialnego Biznesu. 

14 grudnia 2019

Marek Piechocki: cele strategii zrównoważonego rozwoju traktuję jako osobiste zobowiązanie

Ewa Wojciechowicz

Które z założeń nowej strategii zrównoważonego rozwoju LPP na lata 2020-2025 będą najtrudniejsze do zrealizowania? Dlaczego? Kompleksowość celów, przekrojowość tematów i wyzwań, konieczność zaangażowania wielu działów to największa trudność w realizacji założonej strategii. Niebagatelnym wyzwaniem będzie również wprowadzanie rozwiązań zmniejszających zużycie wody, energii i ilości substancji chemicznych wykorzystywanych do produkcji ubrań. Podobnie jak większość firm…

26 kwietnia 2019

Przestrzeń jest ogromnym zasobem i trzeba ją oszczędzać, tak jak się oszczędza wodę – rozmowa z dr Anną Kalinowską

Tadeusz Joniewicz

Cały czas wyobrażamy sobie – taka jest świadomość społeczna – że największym problemem są skutki działania dużego przemysłu. Tymczasem on zrobił bardzo duży krok naprzód: zarówno jeśli chodzi o rodzaj produkcji, jak i o stosowanie się do regulacji prawnych. Zasadą jest, że zanieczyszczający płaci za swoją działalność i w związku z tym musi się dostosować do wymogów prawnych i pilnować ich realizacji.

14 kwietnia 2019

Innowacje wyrwą firmy z pułapki średniego rozwoju – rozmowa z Łukaszem Szternem

Tadeusz Joniewicz

Każda z tych kwestii ma swój obszar, w którym jest konkretny problem. Niska liczba patentów dotyczy w szczególności tych, które wychodzą swoim zakresem poza Polskę. Patent tylko na Polskę jest w praktyce mało użyteczny. Jeśli firma potrzebuje patentu, to ta ochrona powinna mieć szerszy zasięg geograficzny. Decyzja, gdzie patentować, jest ważną decyzją strategiczną, bo mało kogo stać na patent na cały świat – to są ogromne pieniądze. Podobnie jest z nakładami.

Typ artykułu

Obszar tematyczny