Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Chcemy prowadzić działania społecznie odpowiedzialne, jednak brakuje jasnych przepisów, stabilności i transparentności – tak mówią przedstawiciele największych polskich firm i organizacji. To na bazie ich opinii powstały rekomendacje, które mają pomóc w uregulowaniu najbardziej problematycznych kwestii w dziedzinie społecznej odpowiedzialności biznesu.
Ukazał się nowy raport Edelmana poświęcony motywacjom stojącym za kształtem relacji na linii pracownicy-pracodawcy. Stwierdzono w nim, że zachętą do dłuższej i bardziej wytężonej pracy przestały być kwestie stricte finansowe. Coraz ważniejszą rolę odgrywają zaś wartości, którymi kieruje się dana firma.
Raport „Zielone finanse w Polsce 2021” przygotowany przez UN Global Compact Network Poland (UN GCNP) i Instytut Odpowiedzialnych Finansów (IOF) jest kontynuacją pierwszego tego typu opracowania w Polsce, które ukazało się w ubiegłym roku w ramach współpracy UN GCNP i IOF. Celem publikacji jest przedstawienie w możliwie szeroki sposób różnorodnych aspektów tego nowego, ale bardzo dynamicznego elementu sektora finansów
Pandemia wystawiła relacje między pracownikami i pracodawcami na ciężką, niespotykaną dotąd próbę. Myśląc o przyszłości, osiąganie sukcesów przez firmy w czasach niepewności będzie wymagało posiadania przemyślanej strategii zatrudnienia, a planowanie pracy stanie się priorytetem dla kadry zarządzającej.
Język nie tylko służy opisywaniu świata, ale także pokazuje kontekst wydarzeń. Może budzić emocje, łączyć lub dzielić. Nieprawidłowo użyty może być narzędziem manipulacji, a nawet dyskryminacji na którą szczególnie narażone są grupy mniejszościowe – w tym uchodźcy.
Aby wesprzeć firmy w działaniach związanych z kryzysem wodnym oraz zachęcić je do zwiększania ambicji w zakresie walki z marnotrawstwem wody WBCSD wydała publikację „Wastewater Zero. A call to action for business to raise ambition for SDG 6.3”. Zawiera ona szereg wskazówek, ram działania oraz inspiracje dla przedsiębiorstw z różnych branż.
W ostatnich latach wzrosło zrozumienie znaczenia i istotności kwestii społecznych dla firm na całym świecie. Coraz więcej uwagi poświęca się związanych z nimi ryzykom i szansom biznesowym, także w kontekście ich związków z wyzwaniami środowiskowymi czy klimatycznymi. Climate Disclosure Standards Board w najnowszej publikacji zwraca jednak uwagę na problemy związane z jakością ujawnianych przez firmy danych dotyczących kwestii społecznych.
Branża ubezpieczeniowa coraz uważniej przygląda się zagadnieniom ochrony środowiska oraz dążenia do neutralności klimatycznej. W zgodzie z deklaracjami rządów, niektóre z firm już zdecydowały, że chcą do zera zredukować swoją emisję.
Raport zawiera podsumowanie działań podjętych w ramach „Youth2030”, czyli strategii Organizacji Narodów Zjednoczonych (ONZ) na rzecz młodzieży.
Najnowszy Globalny Indeks Rozwoju Młodzieży wskazuje na to, że warunki życia i rozwoju dla młodzieży na całym świecie poprawiły się o ponad 3% w latach 2010-2018. Wyniki badań jednak wskazują, że zrealizowany postęp jest zbyt wolny. Dzisiaj największym hamulcem rozwoju jest pandemia COVID-19