Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Ukazał się nowy raport Edelmana poświęcony motywacjom stojącym za kształtem relacji na linii pracownicy-pracodawcy. Stwierdzono w nim, że zachętą do dłuższej i bardziej wytężonej pracy przestały być kwestie stricte finansowe. Coraz ważniejszą rolę odgrywają zaś wartości, którymi kieruje się dana firma.
„Edelman Trust Barometer. The belief-driven employee” to specjalny raport, będący rozwinięciem ostatniej edycji „Edelman Trust Barometer”. Stwierdzono w nim, że społeczno-gospodarcze konsekwencje pandemii COVID-19 spowodowały, że firmy, chcąc tworzyć atrakcyjne miejsca pracy, muszą odpowiedzieć na nowe potrzeby zatrudnionych. Te związane są m.in. z nowymi modelami pracy, w tym wsparciu w zachowaniu równowagi pomiędzy pracą a życiem osobistym, a także oczekiwaniami dotyczącymi zaangażowania w kwestie społeczne.
Pracownice i pracownicy, tak jak konsumenci/ki, oczekują od marek aktywizmu korporacyjnego. Chcą, aby pracodawcy aktywnie włączyli się w walkę z najważniejszymi wyzwaniami współczesnego świata.
Jak wskazało 77% ankietowanych, najbardziej wiarygodnym źródłem informacji jest dla nich pracodawca. Pandemia COVID-19 wzmocniła ten rosnący trend. Ponadto zatrudnieni oczekują otwartości firmy na zgłaszane przez nich problemy czy sugestie. Co ciekawe, prawie połowa respondentów (43 proc.) stwierdziła, że ich pracodawca nie radzi sobie dobrze z problemem wypalenia zawodowego.
Kluczową rolę odgrywa zestaw wartości, którymi kieruje się dany pracodawca. 61% badanych przy wyborze miejsca pracy kieruje się zgodnością pomiędzy postawami czy poglądami manifestowanymi przez firmę a własnymi przekonaniami. Pracodawcy, którzy transparentnie i konsekwentnie komunikują swoje podejście do kwestii społecznych, są uznawani za godnych zaufania, a konsekwencji – za atrakcyjnych w oczach potencjalnych zatrudnionych.
Źródło: marketingprzykawie.pl
Pobierz raport The Belief-Driven Employee >>
Co firmy mają wspólnego z aktywizmem? Jakie tematy cieszą się zainteresowaniem opinii publicznej? Czy warto zabierać głos w sprawach będących przedmiotem sporów? Odpowiedzi na te pytania zawiera analiza tematyczna Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Publikacja zawiera wyniki badań oraz komentarze czołowych ekspertów i ekspertek w obszarze CSR i komunikacji. Pobierz analizę tematyczną FOB >>
Publikacja FOB stanowiła także punkt wyjścia do rozmowy o zaangażowaniu biznesu we wspieranie grup narażonych na wykluczenie. Zapis panelu dyskusyjnego z udziałem Miłosza Marchlewicza, eksperta FOB, dostępny jest tutaj >>
Źródło: edelman.com