Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Około 50 proc. konsumentów_ek przewiduje, że w najbliższych trzech latach zwiększy się oddziaływanie wysokich technologii na relacje między ludźmi w pracy, w życiu prywatnym oraz na środowisko. Czy firmy w Polsce odpowiadają na to wyzwanie? Jakie są oczekiwania społeczne? Temu tematowi poświęcono najnowszy raport Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, podsumowujący projekt badawczy zrealizowany wraz z partnerami Santander Bank Polska i Orange Polska.
The “Responsible Business in Poland. Good practices”, an annual report published by the Responsible Business Forum, is Poland’s largest overview of CSR & sustainability initiatives. The 20th edition presents 1,677 actions taken by 283 organisations. Among other insights, the analysis of the initiatives shows that there are growing social expectations concerning corporate responsibility for impact on the community and environment.
Instytut Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie opublikował pierwszy raport naukowy mierzący zjawisko społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw i konsumentów. Opracowane zostały dwa indeksy: Barometr Odpowiedzialnego Zarządzania Przedsiębiorstwem i Barometr Społecznej Odpowiedzialności Konsumenta. Forum Odpowiedzialnego Biznesu było zaangażowane merytorycznie w powstanie raportu.
Orange Polska przedstawił raport na temat wykluczenia cyfrowego w Polsce oraz jego wpływu na sytuację społeczną. Raport opisuje m.in nierówności w dostępie do internetu, oraz to, że różne umiejętności cyfrowe czy różnice w poziomie motywacji do korzystania z usług cyfrowych prowadzą do różnicowania się szans życiowych i poziomu życia. Raport pokazał, że obecnie wykluczenie bardziej wiąże się z naszymi postawami wobec nowych technologii, umiejętnościami i wiedzą niż z fizycznym dostępem do sieci.
Niniejszy raport zawiera podsumowanie dwuetapowego badania metodą delficką, przeprowadzonego na zamówienie Federacji Polskich Banków Żywności przez firmę 4CF. Tematem badania była długoterminowa (10 lat) perspektywa rozwoju zjawiska marnotrawstwa żywności w Polsce, którego skala, wedle najnowszych badań, sięga 5 mln ton rocznie.
Jakie wyzwania czekają rynek zrównoważonej żywności? I jaki jest jego potencjał? Odpowiedzi na te pytania znajdują się w raporcie przygotowanym przez Accenture i ASAP na podstawie badania 1031 respondentów z Polski, z różnych grup wiekowych i wywiadów z firmami. Publikacja zawiera również analizę potencjalnych szans ze zmieniającego się otoczenia rynkowego.
Firmy prowadzące działalność w Sieci kierują się odpowiedzialnością za niekorzystne zmiany klimatu, oszczędzanie zasobów planety, tworzenie gospodarki obiegu zamkniętego. W wydawnictwie Izby Gospodarki Elektronicznej zaprezentowano odpowiedzialność tych podmiotów. Forum Odpowiedzialnego Biznesu patronuje publikacji. Allegro, partner strategiczny FOB, jest partnerem poradnika.
Polska, choć na razie plasuje się w ogonie rankingu najbardziej „zielonych” państw świata, jest jednym z największym eksporterów dóbr ekologicznych w Europie i na świecie. O sektorze wartym nawet 1,5 bln dolarów, którego przyszłości zagraża chińska kontrola eksportu metali ziem rzadkich opowiada najnowszy raport Polskiego Instytutu Ekonomicznego pt. „Polska na mapie „zielonego” handlu”.
Raport „Digital Ethics” jest efektem współpracy Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego i Orange Polska.
Publikacja Agaty Rudnickiej i Małgorzaty Koszewskiej stanowi kompleksowe opracowanie na temat społecznych i środowiskowych wyzwań, jakie stoją przed branżą odzieżową. Jej autorkami są ekspertki zajmujące się problematyką z zakresu zrównoważonego rozwoju, społecznej odpowiedzialności i branży odzieżowej.