Publikacje

Wybrany obszar tematyczny: Zagadnienia konsumenckie

Zobacz wszystkie publikacje

Circular Economy Action Plan

11 marca 2020 r. Komisja Europejska przyjęła nowy plan działania na rzecz gospodarki o obiegu zamkniętym – to jeden z głównych elementów europejskiego zielonego porozumienia, nowego europejskiego programu na rzecz zrównoważonego wzrostu.

Czy ekologia jest w modzie? Raport o odpowiedzialnej konsumpcji i zrównoważonej modzie w Polsce

Raport Accenture, FashionBiznes.pl i Forum Odpowiedzialnego Biznesu, partnera merytorycznego, przedstawia charakterystykę zachowań Polaków w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji odzieży, obuwia i akcesoriów oraz stopień realizacji zasad zrównoważonej mody.

Rynek mody w Polsce 2019

Ponad 60% Polaków przyznaje, że dokonuje zakupów odzieży, obuwia i dodatków w przemyślany sposób. Coraz większa troska o ochronę środowiska jest widoczna w postawach konsumentów – blisko co trzeci Polak deklaruje chęć dokonania wyższej ceny zakup produktu wyprodukowanego w ekologiczny sposób. To wnioski z przygotowanego przez KPMG i Akademię Biznesu i Prawa Mody Uczelni Łazarskiego raportu „Rynek mody w Polsce 2019”.

Broszury informacyjne „Odpowiedzialny konsument”

25 września Minister Finansów, Inwestycji i Rozwoju rozpoczął kampanię „Odpowiedzialny konsument”. W ramach kampanii upowszechniane są broszury informacyjne opracowane przez ekspertów Grupy Roboczej ds. Konsumenckich, do której należą przedstawiciele organizacji społeczeństwa obywatelskiego, instytucji publicznych, firm oraz uczelni.

Raport z badania „Konsumenci a gospodarka obiegu zamkniętego”

Celem badania „Konsumenci a gospodarka obiegu zamkniętego”, przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu, była charakterystyka stosunku i postaw Polaków do rozwiązań konsumenckich wspierających ochronę środowiska i gospodarkę obiegu zamkniętego. Badanie miało również na celu sprawdzenie poziomu wiedzy o postawach proekologicznych, jej wpływu na podejmowane decyzje oraz pozyskanie informacji na temat postrzegania społecznej odpowiedzialności korporacji. To również pierwsze tego typu badanie sprawdzające postawy Polaków wobec globalnych wyzwań określonych przez ONZ.

Contribution to Growth: Delivering economic benefits for citizens and businesses

Instytut WiseEuropa opracował pogłębioną analizę „Contribution to Growth: Delivering economic benefits for citizens and businesses”…

State of the Connected Customer

Firma Salesforce trzeci rok z rzędu przeprowadziła międzynarodowe badanie klientów, ujmując jego wyniki w raporcie „State of the Connected Customer”. Z tegorocznych analiz rynku wynika, że klienci oczekują od firm większej personalizacji w kontakcie, innowacyjnych i wielokanałowych standardów obsługi, a jednocześnie doceniają firmy aktywne społecznie – takie, które prowadzą działania na rzecz lokalnych społeczności, ochrony środowiska czy zrównoważonego rozwoju.

Circularity Gap 2019

Organizacja Circle Economy, zainspirowana raportem ONZ „Emissions Gap Report” opublikowała raport poświęcony gospodarce obiegu zamkniętego,…

MAPA dobrych praktyk Celów Zrównoważonego Rozwoju [interaktywna infografika]

Forum Odpowiedzialnego Biznesu przygotowało przegląd dobrych praktyk dotyczących Celów Zrównoważonego Rozwoju. Infografika zawiera przykłady działań…

10 Actions for Business in 2019

Corporate Citizenship przygotował publikację „10 Actions for Business”, czyli zestawienie – zdaniem organizacji – najważniejszych…

Typ publikacji

Obszar tematyczny