Kim jesteśmy
Współpraca
Promocja
Baza wiedzy
Jakie wyzwania czekają rynek zrównoważonej żywności? I jaki jest jego potencjał? Odpowiedzi na te pytania znajdują się w raporcie przygotowanym przez Accenture i ASAP na podstawie badania 1031 respondentów z Polski, z różnych grup wiekowych i wywiadów z firmami. Publikacja zawiera również analizę potencjalnych szans ze zmieniającego się otoczenia rynkowego.
Wraz ze wzrostem świadomości konsumentów odnośnie roli żywności w ich życiu i przy jednoczesnej chęci ochrony klimatu i środowiska, a także utrzymania akceptowalnych cen żywności, narodziła się nowa szansa biznesowa. To produkty rolnictwa zrównoważonego, na które Polacy są w stanie wydawać rocznie już w średnim terminie nawet 64,6 mld zł. To szansa na zbudowanie na masową skalę rynku, który jest dziś niszą.
Konsumenci zdają sobie sprawę, że takie produkty będą kosztować więcej niż te wytworzone w sposób konwencjonalny i są gotowi więcej za nie zapłacić, chociaż mniej niż za żywność ekologiczną. Dla firm i rolników to szansa na lepsze marże przy sprzedaży i produkcji żywności, ale też wpisanie się w globalny trend ochrony klimatu i świadomego gospodarowania zasobami. Rozwój tego rynku będzie dodatkowo wspomagany przez politykę unijną i przydzielone na jej cel dotacje na rozwój zrównoważonych praktyk rolniczych w gospodarstwach, „zielone” podejście instytucji finansowych czy wdrażanie rozwiązań cyfrowych. Te zmiany oznaczają transformację całego ekosystemu, choć, co ważne, część firm już mocno podąża w tym kierunku.
Pobierz raport >>
💡 W jaki sposób #firmy mogą zaangażować się w #COP15 Business Advocacy Campaign? Jako członek kolacji Business for Nature serdecznie zachęcamy do rejestracji i udziału w webinarze @BfNCoalition 🤝 ➡️ https://www.businessfornature.org/news/cop15-business-webinar #ForNature #ClimateAction
We współpracy z @cccshoesbags rozpoczynamy akcję, w ramach której możecie przekazać karty podarunkowe o wartości 20zł na rzecz wsparcia potrzebujących dzieci w nowym roku szkolnym. Specjalnie przygotowane pojemniki ze znakiem PCK znajdziecie w sklepach. Akcja trwa do 11 września!
Jest jedno pytanie, którego rzadko spotykamy w ewaluacjach, a które podsumuje jakość #wolontariat, który zorganizowaliśmy... 🤔 https://odpowiedzialnybiznes.pl/artykuly/dane-ktore-pozwalaja-sie-rozwijac/