Digital Ethics. Polscy konsumenci wobec wyzwań etycznych związanych z rozwojem technologii

Digital Ethics. Polscy konsumenci wobec wyzwań etycznych związanych z rozwojem technologii

Czy kobiety w Polsce znają się lepiej niż mężczyźni na nowych technologiach? Kto chętniej z nich korzysta? Jacy są Polacy zaawansowani technologicznie? Odpowiedzi m.in. na te pytania można znaleźć w opublikowanym właśnie raporcie Digital Ethics, który wspólnie z firmą Orange opracował zespół naukowców z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.

Raport „Digital Ethics. Polscy konsumenci wobec wyzwań etycznych związanych z rozwojem technologii” jest efektem współpracy Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego i Orange Polska. Obejmuje wyniki badań w czterech obszarach: wzorce moralne, znajomość i zakres korzystania z technologii, obawy i wątpliwości etyczne związane z technologią oraz odpowiedzialność i bezpieczeństwo w świecie technologii.

Polki są bardziej niezależne technologicznie niż Polacy

Kobiety w Polsce znają się lepiej niż mężczyźni na nowych technologiach i chętniej z nich korzystają. Są też bardziej niezależne w kwestii wyborów moralnych i bardziej polegają na swoim sumieniu, niż męska część społeczeństwa. Mężczyźni z kolei chętniej deklarują, że na czymś się znają. Czytaj więcej >>

Polacy zaawansowani technologicznie – jacy są?

W większości uznają naukowców za autorytety, choć wcale nie jest to większość przytłaczająca. Nie określają bezwzględnie co jest dobre i złe, mają za to obawy etyczne co do nowych technologii. Choć, za dobrą cenę, byliby w stanie nieco prywatności oddać. Czytaj więcej >>

Pobierz raport >>