Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Czy kobiety w Polsce znają się lepiej niż mężczyźni na nowych technologiach? Kto chętniej z nich korzysta? Jacy są Polacy zaawansowani technologicznie? Odpowiedzi m.in. na te pytania można znaleźć w opublikowanym właśnie raporcie Digital Ethics, który wspólnie z firmą Orange opracował zespół naukowców z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.
Raport „Digital Ethics. Polscy konsumenci wobec wyzwań etycznych związanych z rozwojem technologii” jest efektem współpracy Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego i Orange Polska. Obejmuje wyniki badań w czterech obszarach: wzorce moralne, znajomość i zakres korzystania z technologii, obawy i wątpliwości etyczne związane z technologią oraz odpowiedzialność i bezpieczeństwo w świecie technologii.
Kobiety w Polsce znają się lepiej niż mężczyźni na nowych technologiach i chętniej z nich korzystają. Są też bardziej niezależne w kwestii wyborów moralnych i bardziej polegają na swoim sumieniu, niż męska część społeczeństwa. Mężczyźni z kolei chętniej deklarują, że na czymś się znają. Czytaj więcej >>
W większości uznają naukowców za autorytety, choć wcale nie jest to większość przytłaczająca. Nie określają bezwzględnie co jest dobre i złe, mają za to obawy etyczne co do nowych technologii. Choć, za dobrą cenę, byliby w stanie nieco prywatności oddać. Czytaj więcej >>
Pobierz raport >>