10 stycznia otwieramy zgłoszenia do 4. edycji badania Diversity IN Check

9 grudnia 2023

Diversity IN Check to badanie poziomu dojrzałości podmiotów w zakresie zarządzania różnorodnością i budowania włączającej kultury organizacyjnej. Nabór zgłoszeń do czwartej edycji ruszy 10 stycznia. 

O Diversity IN Check

Zarządzanie różnorodnością, inkluzja w organizacji i dążenie do osiągnięcia spójności społecznej to aspekty, których znaczenie i rola, obok kwestii środowiskowych wciąż rosną. Dobrze wykorzystany potencjał DEI może pomóc w odpowiedzi na wyzwania współczesności oraz przyczynić się do osiągnięcia lepszych wyników finansowych.

Diversity IN Check to narzędzie umożliwiające diagnozę stopnia dojrzałości pracodawców w zakresie zarządzania różnorodnością i budowania włączających (inkluzywnych) organizacji.

Kto może wziąć udział?

W badaniu Diversity IN Check mogą wziąć udział wszystkie organizacje posiadające osobowość prawną – firmy, instytucje, organizacje pozarządowe zatrudniające co najmniej 2 osoby i realizujące w Polsce działania z zakresu DEI. Włączenie mikroprzedsiębiorstw jest tegoroczną nowością, wynikającą z wniosków z pilotażowego badania DEI w branży kreatywnej DINC Creative, ale obejmującą wszystkie sektory.

Celem badania jest wsparcie  pracodawców w rozwijaniu działań na rzecz budowania włączających miejsc pracy poprzez dostarczenie eksperckiej wiedzy i praktycznych rekomendacji.

Regulamin dostępny jest tutaj >>

Diversity IN Check składa się z dwóch elementów

  • Badania poziomu dojrzałości organizacji/firmy w zakresie zarządzania różnorodnością i budowania włączającej organizacji. Udziału w 4. edycji badania można zgłosić tutaj »
  • Listy pracodawców najbardziej zaawansowanych w zakresie zarządzania różnorodnością i inkluzji w Polsce. Lista tworzona jest na podstawie wyników badania podmiotów, które uzyskają określony poziom dojrzałości. Lista z 3. edycji badania dostępna jest tutaj »

Harmonogram

I etap badania polegający na zbieraniu danych analitycznych za pośrednictwem kwestionariusza realizowany jest w terminie od 10 stycznia do 10 marca 2024 r. – w tym okresie można zgłosić chęć udziału i uzupełniać kwestionariusz badania.

Wyniki IV edycji badania, w formie Listy pracodawców najbardziej zaawansowanych w zakresie zarządzania różnorodnością i inkluzji w Polsce, ogłosimy podczas Miesiąca Różnorodności 2024 r.

Metodologia

Kwestionariusz badania Diversity IN Check został oparty na uznanych międzynarodowych standardach i wytycznych, takich jak m.in. Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ, standardy GRI, norma ISO 26000 i ISO 30415:2021 czy Wytyczne OECD dla przedsiębiorstw wielonarodowych.

Pytania w kwestionariuszu zostały podzielone na pięć obszarów tematycznych:

  • podstawy zarządzania,
  • programy i działania,
  • budowanie zaangażowania,
  • wskaźniki rezultatów,
  • produkty i usługi.

Zgłoszenia

Aby przystąpić do badania należy wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny od 10 stycznia tutaj >>.

Po wypełnieniu formularza, spełnieniu warunków udziału w badaniu oraz dokonaniu opłaty (jeśli dotyczy – zgodnie z regulaminem projektu) otrzymacie Państwo indywidualny link, kierujący do kwestionariusza ankiety. Możliwe jest wielokrotne zamykanie i wznawianie ankiety w miejscu zakończenia, w dowolnym momencie. Wprowadzone przez organizacje dane są zapisywane na zabezpieczonych serwerach firmy PBS, która jest partnerem badawczym Diversity IN Check.

Ankietę badawczą można wypełnić najpóźniej 10 marca 2024 r.

Szczegóły tutaj >>

Korzyści wynikające z udziału

Każdy z podmiotów uczestniczących w Diversity IN Check:

  • Zyskuje indywidualny raport określający stopień dojrzałości firmy/organizacji w zakresie zarządzania różnorodnością oraz budowania włączającej kultury organizacyjnej w porównaniu do innych organizacji uczestniczących w badaniu
  • Zyskuje możliwość zaprezentowania firmy w mediach Karty Różnorodności (tekst, audio, wideo) i/lub publikacji FOB poświęconej wynikom
  • Promuje własną organizację jako odpowiedzialnego pracodawcę oraz upowszechnia zarządzania różnorodnością, budowanie włączającej kultury organizacyjnej poprzez dzielenie się wiedzą i najlepszymi praktykami,
  • Ma możliwość zakwalifikowania się do Diversity IN Check – Listy pracodawców najbardziej zaawansowanych w zakresie zarządzania różnorodnością i inkluzji w Polsce pod warunkiem osiągnięcia minimalnej wymaganej liczby punktów. Zakwalifikowanie się na Listę potwierdzone zostanie certyfikatem. W 2024 roku organizator zastrzega sobie prawo do stworzenia odrębnych list dla organizacji mikro i małych oraz średnich i dużych.

Po zakwalifikowaniu się do Listy pracodawców najbardziej zaawansowanych w zakresie zarządzania różnorodnością i inkluzji w Polsce pracodawca otrzymuje możliwość wykorzystania w komunikacji własnej tytułu Uczestnika Diversity In Check oraz posługiwania się identyfikacją wizualną Uczestników Projektu do czasu kolejnej edycji.