Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
W 2017 roku minęło 30 lat od ogłoszenia historycznego raportu Brundtland, który wprowadził do debaty publicznej pojęcie zrównoważonego rozwoju we współczesnym rozumieniu. Równocześnie miniony rok był drugim rokiem wdrażania Celów Zrównoważonego Rozwoju (SDG, Sustainable Development Golas). I wszystko wskazuje na to, że biznes chce skorzystać z szansy włączenia się w poszukiwanie rozwiązań, które zapewnią harmonijny rozwój firmom i ich otoczeniu, a SDG staną się kompasem zrównoważonego rozwoju, bez względu na charakter organizacji i miejsce na mapie.
We współczesnej gospodarce wdrażanie innowacyjnych rozwiązań, także w zakresie zrównoważonego rozwoju, wymaga współpracy pomiędzy różnymi podmiotami. Firmy stają oko w oko ze złożonymi wyzwaniami społecznymi i środowiskowymi, realizując swoje działania. Droga bywa kręta i trudna, podróż w pojedynkę może być uciążliwa. Dlatego korzystne jest czerpanie wiedzy z zasobów organizacji i instytucji. Kluczem do sukcesu jest współpraca i wspólny język biznesu.
Pod koniec 2017 roku Hiszpańska organizacja Voluntare wydała raport próbujący określić w jakich kierunkach rozwija się globalnie wolontariat pracowniczy. Raport składa się z dwóch części bazujących na dwóch źródłach informacji. Pierwsza część jest wynikiem ankiety wypełnionej przez 14 autorytetów w dziedzinie wolontariatu pracowniczego. W drugiej części na podstawie dostępnych badań i analiz autorzy starali się określić trendy w rozwoju wolontariatu pracowniczego na najbliższe 10 lat.
Społeczna odpowiedzialność biznesu branży porno wydaje się wyjątkowo jaskrawym oksymoronem, jednak jest wiele przykładów wspierania szlachetnych celów funduszami zdobytymi w mało etyczny sposób. I to nawet bez odwoływania do narkobiznesu, handlu bronią czy pornografii.
We wrześniu minęły dwa lata od czasu kiedy ogłoszono 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju – uniwersalną strategię na rzecz lepszego świata. Lepszego dla każdego z nas. Bez głodu i ubóstwa, z lepszą jakością życia dzięki poprawie ochrony zdrowia, dobrej edukacji i wyrównaniu szans płci.
Wolontariat pracowniczy rozwija się w Polsce na kilka sposobów. Z corocznego raportu “Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”[1] można wskazać rosnącą skalę zaangażowania wolontariuszy, ich liczbę oraz nowe podmioty wdrażające tę formę zaangażowania społecznego. Jaki więc wygląda wolontariat pracowniczy według dostępnych badań i czy na pewno dane statystyczne pokazują wszystko to, co powinniśmy o nim…
Różnorodność praktyk z zakresu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw powoduje, że trudno jest jednoznacznie wskazać, które z nich to zaznaczenie rodzącego się trendu, a które to tylko chwilowa moda i chęć wyróżnienia się. Artykuł Agnieszki Siarkiewicz, pierwotnie ukazał się w specjalnym wydaniu Harvard Business Review Polska, który jest dostępny bezpłatnie na stronie wydawnictwa. Odpowiedzialność społeczna biznesu to złożona i kompleksowa koncepcja zarządzania….
Święta to czas prezentów. Nie tylko tych tradycyjnie dawanych i otrzymywanych w gronie rodzinnym, czy wśród znajomych. Prezenty świąteczne to także ważny z marketingowego punktu widzenia sposób na podtrzymanie i zaznaczenie wyjątkowości relacji z kluczowymi klientami, dostawcami i kontrahentami. Jest kilka sposobów na to, żeby rozsyłane prezenty nie stanowiły tylko wykonania budżetu marketingowego ku uciesze agencji reklamowych i ich podwykonawców nadrukowujących nasze logo na kolejnym ołówku, kubku, kalendarzu, długopisie, planerze, notatniku, czy lnianej torbie. Prezent świąteczny może być odpowiedzialny.
Tak brzmi hasło nadchodzących, 7. Targów CSR. Rozumiemy je dwojako. Z jednej strony chcemy pokazywać biznes, który jest otwarty na współpracę. Wspólne przedsięwzięcia, tworzenie partnerstw, otwarcie się na potrzeby, pomysły i propozycje zgłaszane przez otoczenie to esencja społecznej odpowiedzialności. Z drugiej strony jesteśmy przekonani, że współpraca to dobry biznes, który pozwala na prawdziwie zrównoważony rozwój…
W sierpniu 2017 roku zostało przeprowadzone badanie „Problemy i wyzwania w organizacjach – znaczenie kapitału społecznego”, zrealizowane we współpracy Komitetu Dialogu Społecznego KIG, Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz House of Skills. W badaniu, z którego raport dostępny jest w naszej Bazie wiedzy o CSR, znalazł się między innymi komentarz przygotowany przez dyrektorkę Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Marzenę…