Artykuły eksperckie

29 stycznia 2022

W „Czwórce” o wyzwaniach zrównoważonego rozwoju w sektorze mody

Miłosz Marchlewicz

Biznes i otoczenie biznesu zauważa pozytywną rolę regulacji dotyczących zrównoważonego rozwoju. Jak wynika z badań, które zrealizowaliśmy jako FOB, to regulacje są motorem napędowym zrównoważonego rozwoju i narzędziem dla osób, które odpowiadają za konkretne procesy w firmach

3 listopada 2021

Konsumenci oczekują, że biznes postawi na zrównoważony rozwój

Miłosz Marchlewicz

Konieczność dostosowania się do rosnących oczekiwań konsumentów to jeden z istotnych czynników wpływających na popularyzację koncepcji zrównoważonego rozwoju.

8 września 2021

Biznes wobec zmian klimatu w kontekście najnowszego raportu IPCC. Wyzwania i szanse

Marzena Strzelczak, Agnieszka Kłopotowska

Opublikowana z początkiem sierpnia, licząca prawie 4 tysiące stron pierwsza część najnowszego raportu IPCC (Międzyrządowego Zespołu ds. zmian klimatu) nie napawa optymizmem.

13 sierpnia 2021

„Zieleń zaczyna być kolorem biznesu”

dr Agnieszka Siarkiewicz

Tylko 15 proc. respondentów potrafiłoby poprawnie posegregować przykładowe artykuły podczas wyrzucania, jak wynika z badania ARC Rynek i Opinia oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu z końca 2019 r.

18 marca 2021

Zielone finanse, czyli odpowiedzialny biznes w sektorze bankowym

Tadeusz Joniewicz

Jednym aspektem jest poszerzany obowiązek raportowania niefinansowego. Drugi to dodatkowa działalność wykraczająca poza podstawowe zobowiązania prawne.

22 lipca 2020

Kryzys bioróżnorodności. Dlaczego biznes powinien myśleć strategicznie o naturze?

Izabela Opałczyńska

Naukowcy są zgodni – to ostatni moment, aby uratować bioróżnorodność naszego ekosystemu. Jaką rolę może i powinien odegrać biznes w ochronie i odbudowie świata przyrody? Jakie kroki firmy podejmują już teraz?

24 września 2018

Odpowiedzialni w każdym ogniwie łańcucha dostaw

Katarzyna Mróz

Dlaczego właściwa organizacja łańcucha dostaw w różnych branżach jest tak ważna? Być może na to pytanie najtrudniej będzie odpowiedzieć klientowi, który jako odbiorca końcowy nabywa produkt i nie myśli o tym, kto, za ile i w jakich warunkach go wyprodukował. Dzisiejsze wymogi rynku i wciąż rosnąca – choć nadal i tak niewielka – świadomość konsumentów wymagają od przedsiębiorców zdecydowanych działań, aby zapobiegać i przeciwdziałać potencjalnym negatywnym skutkom ich działalności, także w zakresie łańcuchów dostaw.

8 czerwca 2018

Przegląd światowych trendów CSR

Tadeusz Joniewicz

Kluczowe tematy poruszane w światowej debacie o społecznej odpowiedzialności biznesu są bezpośrednio powiązane z najważniejszymi globalnie wydarzeniami. Co więcej, widać wyraźnie, że CSR i zrównoważony rozwój stanowią rozwiązanie wielu wyzwań, przed jakimi staje współczesny świat. Środowisko – trzeba traktować je serio Poważne podejście do aspektów ekologicznych wynika ze zmian klimatycznych, których nie można dłużej bagatelizować….

20 maja 2018

CSR w badaniach w 2017 roku

Marcin Grzybek

Polskie społeczeństwo a odpowiedzialny biznes Badanie „Obecność tolerancji dla różnorodności w społeczeństwie polskim 2017 roku”, zrealizowane na ogólnopolskiej próbie 1 tys. respondentów, dotyczyło postaw wobec różnorodności w pracy, życiu prywatnym oraz otoczeniu społecznym. Zdecydowana większość respondentów jest otwarta na pracę w różnorodnych zespołach – 93% deklaruje zadowolenie lub neutralność (odpowiedź „nie ma to dla mnie…

22 kwietnia 2018

Współpraca dla zrównoważonego rozwoju

Dominika Bettman

We współczesnej gospodarce wdrażanie innowacyjnych rozwiązań, także w zakresie zrównoważonego rozwoju, wymaga współpracy pomiędzy różnymi podmiotami. Firmy stają oko w oko ze złożonymi wyzwaniami społecznymi i środowiskowymi, realizując swoje działania. Droga bywa kręta i trudna, podróż w pojedynkę może być uciążliwa. Dlatego korzystne jest czerpanie wiedzy z zasobów organizacji i instytucji. Kluczem do sukcesu jest współpraca i wspólny język biznesu.

Typ artykułu

Obszar tematyczny