Artykuły eksperckie

2 czerwca 2023

Kierunek zmian w działalności firm na rzecz środowiska naturalnego

Agnieszka Kłopotowska

Od kilku lat w raportach FOB można zauważyć stopniowo zachodzącą zmianę. Z roku na rok firmy zgłaszają coraz większą liczbę działań długoterminowych, wpisanych w strategię działalności organizacji. To na przykład wprowadzanie systemów zarządzania środowiskowego czy planowanie transformacji klimatycznej we współpracy ze specjalist(k)ami

31 maja 2023

Kryzys klimatyczny – musimy być gotowi na nowe wyzwania

Agnieszka Kłopotowska

Z roku na rok w Raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce” publikowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu możemy znaleźć coraz więcej przykładów działań na rzecz środowiska naturalnego realizowanych przez firmy. Z satysfakcją zauważamy spadek inicjatyw jednorazowych na rzecz rozwiązań strategicznych i systemowości.

28 marca 2023

Biznes dostrzega konieczność intensyfikacji działań na rzecz natury

Marzena Strzelczak

Budowanie zrównoważonego, ale równocześnie odpornego na kryzysy biznesu musi opierać się na potraktowaniu przyrody w sposób strategiczny i priorytetowy. Według wyliczeń Światowego Forum Ekonomicznego wiąże się to z możliwościami biznesowymi o wartości 10 bln dol. rocznie i powstaniem do 2030 r. nawet 395 mln miejsc pracy

4 stycznia 2023

Rady nadzorcze dla klimatu

Marzena Strzelczak

Dziś nie ma już wątpliwości, czy biznes powinien przeciwdziałać zmianom klimatu. Pytania dotyczą raczej tego, jak robić to szybko i zarazem maksymalnie efektywnie – na poziomie jednostkowym, branżowym czy w koalicjach międzysektorowych.

29 stycznia 2022

W „Czwórce” o wyzwaniach zrównoważonego rozwoju w sektorze mody

Miłosz Marchlewicz

Biznes i otoczenie biznesu zauważa pozytywną rolę regulacji dotyczących zrównoważonego rozwoju. Jak wynika z badań, które zrealizowaliśmy jako FOB, to regulacje są motorem napędowym zrównoważonego rozwoju i narzędziem dla osób, które odpowiadają za konkretne procesy w firmach

3 listopada 2021

Konsumenci oczekują, że biznes postawi na zrównoważony rozwój

Miłosz Marchlewicz

Konieczność dostosowania się do rosnących oczekiwań konsumentów to jeden z istotnych czynników wpływających na popularyzację koncepcji zrównoważonego rozwoju.

8 września 2021

Biznes wobec zmian klimatu w kontekście najnowszego raportu IPCC. Wyzwania i szanse

Marzena Strzelczak, Agnieszka Kłopotowska

Opublikowana z początkiem sierpnia, licząca prawie 4 tysiące stron pierwsza część najnowszego raportu IPCC (Międzyrządowego Zespołu ds. zmian klimatu) nie napawa optymizmem.

13 sierpnia 2021

„Zieleń zaczyna być kolorem biznesu”

dr Agnieszka Siarkiewicz

Tylko 15 proc. respondentów potrafiłoby poprawnie posegregować przykładowe artykuły podczas wyrzucania, jak wynika z badania ARC Rynek i Opinia oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu z końca 2019 r.

18 marca 2021

Zielone finanse, czyli odpowiedzialny biznes w sektorze bankowym

Tadeusz Joniewicz

Jednym aspektem jest poszerzany obowiązek raportowania niefinansowego. Drugi to dodatkowa działalność wykraczająca poza podstawowe zobowiązania prawne.

22 lipca 2020

Kryzys bioróżnorodności. Dlaczego biznes powinien myśleć strategicznie o naturze?

Izabela Opałczyńska

Naukowcy są zgodni – to ostatni moment, aby uratować bioróżnorodność naszego ekosystemu. Jaką rolę może i powinien odegrać biznes w ochronie i odbudowie świata przyrody? Jakie kroki firmy podejmują już teraz?

Typ artykułu

Obszar tematyczny