Artykuły eksperckie

10 sierpnia 2010

CSR-owa komunikacja z klientem. Raport z badania: Analiza stron www firm funkcjonujących w Polsce

„Nie będę kupować Coca-Coli i butów Adidasa, jeżeli nie wycofają się ze sponsorowania igrzysk w Chinach” – ogłoszenie o takiej treści pojawiło się w czterech polskich dziennikach w ostatnich dniach marca bieżącego roku. Zbliżające się Igrzyska Olimpijskie w Pekinie wzbudzają wiele kontrowersji nie tylko wśród czołowych polityków, ale jak widać również wśród polskich konsumentów.

2 sierpnia 2010

Cyfrowy aktywizm. Zagrożenie dla biznesu, czy szansa dla CSR?

Społeczna odpowiedzialność biznesu jest często tematem kontrowersyjnym lub traktowanym z przymrużeniem oka. Pojawia się wiele głosów, że CSR jest fikcją, sposobem na powiększenie zysków poprzez podszywanie się pod altruizm. Jednak rozwój technologii komunikacyjnych, a w szczególności Web 2.0, który umożliwia aktywne uczestnictwo użytkowników zapełniających Sieć treściami, powoduje, że firmy i ich działania (również te z zakresu CSR) stają się coraz bardziej „nagie”.

12 lipca 2010

Lekceważone zmowy cenowe

Od początku 2010 roku ujawniono w Unii Europejskiej aż cztery duże zmowy cenowe i nałożono kary o łącznej wartości 1,5 mld Euro. W samej Polsce nie jest lepiej. Ten fakt świadczy o tym, że administracja bardzo poważnie podchodzi do tego problemu, broniąc konsumentów.

5 lipca 2010

Kilka słów o CSR i innowacjach

Określenia takie jak „innowacje” czy „innowacyjna gospodarka” od wielu lat funkcjonują w debatach o biznesie. Nie ulega wątpliwości, że współcześnie firmy osiągają przewagę konkurencyjną dzięki innowacyjnym rozwiązaniom w sferze produktów, usług, procesów czy zarządzania.

2 lipca 2010

Odpowiedzialny biznes i globalny rozwój: wyzwanie czy szansa dla polskiego sektora prywatnego?

Przepaść rozwojowa pomiędzy krajami Północy i Południa jest od wielu dziesięcioleci jednym z głównych wyzwań globalnych. Jest ona zarówno wyzwaniem samym w sobie, jak i źródłem szeregu problemów pochodnych, do których należy zaliczyć konflikty wewnętrzne i międzynarodowe, terroryzm, nielegalne migracje, degradację środowiska naturalnego, itp.

30 czerwca 2010

Relacja z panelu „Recykling”

Relacja z panelu „Rozmowy o odpowiedzialnym biznesie”, 8 czerwca 2010 r. – „Recykling”. Fragmenty do obejrzenia na naszym kanale w serwisie YouTube.

22 czerwca 2010

Wywiad z profesorem N. Craigiem Smithem z INSEAD Social Innovation Center

Wywiad na temat zaangażowania społecznego, innowacji, przedsiębiorców społecznych i łańcucha dostaw z  profesorem N. Craigiem Smithem z INSEAD Social Innovation Center.

21 czerwca 2010

Firma przyjazna rodzicom

Relacja z panelu Rozmowy o Odpowiedzialnym Biznesie, 17 grudnia 2009, „Firma przyjazna rodzicom”.

17 czerwca 2010

Czy sprawiedliwy handel jest sprawiedliwy?

Relacja z panelu Rozmowy o odpowiedzialnym biznesie, 9 marca 2010 r.  – „Czy sprawiedliwy handel jest sprawiedliwy?”. Fragmenty do obejrzenia na YouTube.

8 czerwca 2010

Efekty zewnętrzne a społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw

Jest rzeczą niemożliwą wyliczenie wszystkich problemów, z którymi borykają się współczesne społeczeństwa. Mogą one bowiem dotyczyć występujących nierówności społecznych, patologii, ubóstwa, chorób cywilizacyjnych, zanieczyszczenia środowiska.

Typ artykułu

Obszar tematyczny