Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
McKinsey has been examining diversity in the workplace for several years. Report, Diversity Matters, examined…
„Wolontariat kompetencyjny. Od pomysłu do sukcesu. Przewodnik po wolontariacie pracowniczym” to publikacja CSRinfo przygotowana we ścisłej współpracy z Bankiem Zachodnim WBK. Patronat honorowy nad publikacją objęło Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej.
Zmiany klimatu, braki w zaopatrzeniu w wodę pitną czy też niekontrolowany rozrost miast – to nie tylko jedne z najważniejszych wyzwań, przed jakimi stoi współczesny świat. Znalezienie skutecznej odpowiedzi na nie może jednak szybko zostać skomercjalizowane, stając się podstawą skutecznych modeli biznesowych.
Faktem jest, że firmy mające w swoich zarządach kobiety, osiągają lepsze wyniki finansowe niż firmy, które nie mają ich w swoich władzach. Mimo to, choć wśród ogółu kadry kierowniczej w Polsce panie stanowią 39,8%, w zarządach i radach nadzorczych jest ich tylko 15%. Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, realizując projekt „Równość w Biznesie”, chce to zmienić.
Ryzyka wywołane zmianami klimatu, a także zaostrzenie regulacji w obszarze ochrony środowiska mogą stać się szansą dla spółek giełdowych chcących poprawić swoją efektywność oraz przyciągnąć zainteresowanie inwestorów, w tym globalnych funduszy inwestycyjnych. To podstawowy wniosek z raportu „Zarządzanie ryzykiem klimatycznym i jego wpływ na postrzeganie spółki przez inwestorów i analityków”, przygotowanego przez CDP i EY. Analiza została przeprowadzona w oparciu o dane przekazane do CDP przez 14 spółek notowanych na giełdach w Europie Środkowej i Wschodniej.
SustainAbility przygotował publikacje pokazującą obszary gdzie firma może wyjść ze swoją transparentnością poza tradycyjny schemat raportu społecznego. Publikacja opiera się na analizie dobrych praktyk firm.
Czy w Polsce da się tworzyć etyczną modę? Co to znaczy – „etyczna moda“? Czy etyczna moda może być inspirowana futurystycznymi technologiami? W jaki sposób kupując ubrania można wspierać ochronę nadwiślańskich ptaków? Polscy projektanci opowiadają o kulisach swoich kolekcji w publikacji ALTWEAR, opublikowanej na portalu www.mintu.me, integrującym rynek produktów i usług ekologicznych i społecznych. ALTWEAR stanowi zbior wywiadów z twórcami takich marek jak, między innymi, Mañana Clothes, Data Aura, Ola Bąkowska, One’s Tyvek Bags & Cases oraz twórcami projektu WISŁAKI – pierwszego w Polsce crowdfundingu modowego.
Stworzenie platformy współpracy publiczno-prywatnej, przygotowanie materiałów edukacyjnych czy dzielenie się praktykami. To tylko kilka z pośród 20 działań, które znalazły się w raporcie „EEB Laboratory Poland – Collaborative action towards achieving improved energy security for Poland”. Raport jest rezultatem trwającego 3 dni Energy Efficiency in Buildings Laboratory (EEB Lab) zorganizowanego w Warszawie w czerwcu.
Jak wynika z najnowszego raportu KPMG w Polsce i Forum Odpowiedzialnego Biznesu pt. „Społeczna odpowiedzialność biznesu: fakty a opinie”, wśród dużych i średnich firm w Polsce panuje bardzo duża świadomość zasadności prowadzenia odpowiedzialnego biznesu (CSR). Jesteśmy jednak dopiero w połowie drogi do działania w oparciu o wdrożone programy CSR. Dobre praktyki w tym zakresie podejmuje w Polsce co druga badana firma, przy czym najczęściej są to firmy bardzo duże i te z udziałem kapitału zagranicznego.
Kraje G20 rocznie przeznaczają 88 mld dolarów na różnego rodzaju wsparcie dla sektora paliw kopalnych – wynika z raportu przygotowanego przez brytyjski think tank Overseas Development Institute (ODI) we współpracy z amerykańskim Oil Change International.