Publikacje

Wybrany obszar tematyczny: Zaangażowanie społeczne

Zobacz wszystkie publikacje

Wyniki badania „Menedżerowie CSR”

„Menedżerowie CSR” stanowią nową odsłonę wcześniej publikowanych w 2003 i 2010 roku badań realizowanych pod nazwą „Menedżerowie 500/ Lider CSR”. Pod względem tematyki pozostają one spójne, choć najnowsze badanie o menedżerach posiada jednak inne cele i przeprowadzone zostało według nowej metodologii. Na tym etapie rozwoju koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce jest już liczne grono jej praktyków, którzy czerpiąc z własnego doświadczenia zawodowego mogą dokonać oceny stanu CSR w Polsce. Z tego względu głównym celem badania było sprawdzenie, jakie są ich opinie na temat osiągnięć CSR w polskim biznesie na przestrzeni ostatnich 15 lat oraz sprawdzenie tego, jak postrzegają perspektywy jego rozwoju na polskim gruncie w najbliższej przyszłości.

Przełożenie Celów Zrównoważonego Rozwoju (SDG) na cele projektu Wizja 2050

Organizacja Narodów Zjednoczonych przyjęła Cele Zrównoważonego Rozwoju do 2030 r, które zastąpiły dotychczasowe Milenijne Cele…

Analiza „Social Finance at Scale: Creating Value for Investors”

Analiza przygotowana przez amerykańską instytucję finansową BNY Mellon wskazuje potencjał społecznie odpowiedzialnych inwestycji.

Sustainia100 2015

To czwarta edycja publikacji, która pokazuje 100 najbardziej innowacyjnych i zarazem najciekawszych rozwiązań tworzących bardziej zrównoważony świat.

Standardy Działania Fundacji Korporacyjnych – Publikacja Forum Darczyńców

7 maja Forum Darczyńców ogłosiło wypracowane wspólnie z 45 fundacjami korporacyjnymi standardy działania fundacji powołanych przez firmy oraz zaprezentowało pierwszy w Polsce podręcznik dla osób zarządzających takimi fundacjami. Podręcznik zawiera standardy działania wraz z mechanizmem ich weryfikacji, praktyczne wskazówki, dobre przykłady i bazę wiedzy.

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2014. Dobre praktyki”

13 edycja raportu zostanie oficjalnie ogłoszona 31 marca 2015 roku w Galerii Sztuki „Zachęta”. W tym dniu uczestnicy wydarzenia dowiedzą się, jaka liczba przykładów działań firm znalazła się raporcie, który z obszarów zgromadził ich najwięcej, a także ile dokładnie firm zgłosiło swoje praktyki. Pozwoli to po raz kolejny stworzyć obraz CSR w Polsce.

Wspólna odpowiedzialność. Biznes w mieście

Realizacja obietnicy lepszego miasta nie powiedzie się bez współpracy biznesu, administracji, mieszkańców i wsparcia rozwoju lokalnej przedsiębiorczości. Potrzebujemy biznesu nie tylko dlatego, że daje on mieszkańcom miejsca pracy i pozwala finansować proces rozwoju miasta, ale też m.in. ze względu na fakt, że przyczynia się utrzymywania usług publicznych na wysokim poziomie. Istotna jest także wiedza, doświadczenie i energia, jakie przynoszą ze sobą do miast przedsiębiorcy i firmy.

Raport „Joining Forces: Collaboration and Leadership for Sustainability.”

Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez MIT Sloan Management Review, The Boston Consulting Group oraz UN Global Compact coraz więcej firm na świecie decyduje się na podjęcie współpracy z dostawcami, NGO, z innymi firmami w ramach inicjatyw sektorowych, rządem lub nawet z konkurencją, w celu stania się bardziej zrównoważonymi.

ALTWEAR – Etyczna moda od podszewki

Czy w Polsce da się tworzyć etyczną modę? Co to znaczy – „etyczna moda“? Czy etyczna moda może być inspirowana futurystycznymi technologiami? W jaki sposób kupując ubrania można wspierać ochronę nadwiślańskich ptaków? Polscy projektanci opowiadają o kulisach swoich kolekcji w publikacji ALTWEAR, opublikowanej na portalu www.mintu.me, integrującym rynek produktów i usług ekologicznych i społecznych. ALTWEAR stanowi zbior wywiadów z twórcami takich marek jak, między innymi, Mañana Clothes, Data Aura, Ola Bąkowska, One’s Tyvek Bags & Cases oraz twórcami projektu WISŁAKI – pierwszego w Polsce crowdfundingu modowego.

15 polskich przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu. Część III

Minęły już czasy, w których remedium na konkurencję było działanie w pojedynkę. Współpraca na linii firma-firma to już standard, wciąż jednak wyzwaniem dla biznesu pozostają partnerstwa międzysektorowe. Najnowsza publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu „15 polskich przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu” prezentuje, jak łączyć siły sektorów dla obopólnych korzyści.

Podcast »

Typ publikacji

Obszar tematyczny