Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
23 listopada 2023 roku Komisja Europejska rozpoczęła kampanię, mająca na celu zwiększenie świadomości w kwestii stereotypów funkcjonujących w społeczeństwie. Akcja KE jest częścią strategii na rzecz równości płci na lata 2020-2025.
Komisja zaznacza, że stereotypy płci są głęboko zakorzenione w kulturze i powodują wiele nierówności. Mogą doprowadzić do ograniczenia możliwość wyboru na wielu polach, co zostało wyrażone poprzez obszary tematyczne zaakcentowane w akcji KE.
Organizator zwraca uwagę na sfery takie jak:
Kampania jest realizowana przy użyciu mediów społecznościowych, a jej wiodący hashtag to #EndGenderStereotypes. Na stronie organu wykonawczego UE widnieją ponadto statystyki pochodzące z badania Eurobarometru (2017 r.), bazy danych EUROSTAT-u i Europejskiego Instytutu ds. Równości Kobiet i Mężczyzn.
Źródło: european-union.europa.eu