Kobiety a biznes na rynkach rozwijających się

8 marca 2012

Umożliwianie kobietom podjęcie pracy i dostrzeżenie w nich konsumentek na szybko rozwijających się rynkach, może przynieść znaczne dochody dla biznesu – wynika z raportu Corporate Citizenship i ICCSR.

Corporate Citizneship wspólnie z International Centre for Corporate Social Responsibility (ICCSR) na Uniwersytecie Notthingham opublikował raport “Women Mean Business – Empowerment in Developing Markets” analizujący jak firmy na świecie inwestują w kobiety na rynkach rozwijających się.

Okazuje się, że coraz więcej firm w szybko rozwijających się gospodarkach Azji, Afryki i Ameryki Łacińskiej uznaje kobiety za potencjalne konsumentki, pracownice i dostawczynie. Firmy takiej jak Unilever, Goldman Sachs i Vodafone przekonały się, że kobiety mogą generować zyski dla biznesu i dla społeczeństwa.

Wśród trzech głównych korzyści z inwestowania w kobiety raport wyróżnia:

  1. poszerzanie możliwości gospodarczych, budowanie silnych społeczności i w rezultacie większej bazy konsumentów i potencjalnych pracowników;
  2. poprzez zwiększanie liczby kobiet wśród pracowników, dostawców i partnerów biznesowych oraz dostarczanie im edukacji firm może osiągnąć większą wydajność;
  3. angażowanie kobiet w sieci dystrybucji może pomóc w zwiększeniu sprzedaży.

W raporcie znajduje się szereg rekomendacji dla biznesu: mapowanie nierówności płciowych na kluczowych rynkach, zbieranie danych o kobietach w całym łańcuchu wartości, analizowanie roli partnerstw i programów inwestycji społecznych.

Pobierz raport