Eksperckiego komentarza, dotyczącego sytuacji kobiet na rynku pracy, udzieliła Business Insider Polska Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu, które jest koordynatorem Karty Różnorodności w Polsce.
– Jeśli popatrzymy z kolei na koszty społeczne i ekonomiczne, według badań Eurostatu, gospodarka UE traci 370 mld rocznie z powodu różnicy w aktywności zawodowej kobiet i mężczyzn. Kolejny argument, to fakt, że rynek pracy zmienia się już dziś, staje się rynkiem pracownika. A w perspektywie 20-30 lat w Polsce zabraknie około 10 mln pracowników. Już dziś – jak pokazują badania – blisko 65 proc. firm uznaje że brak pracowników niekorzystnie odbija się na realizacji ich planów biznesowych . Tak więc firmy muszą i będą sięgały po grupy potencjalnych pracowników obecnie mało obecnych na rynku pracy. Taką grupę bez wątpienia stanowią osoby 50+, a zwłaszcza kobiety w tym wieku. Obecnie poziom aktywności zawodowej kobiet w tej grupie wiekowej jest niższy niż 30 proc., porównywalny z poziomem zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami. To pokazuje jak wielki jest potencjał, ale też jak słabo wykorzystany –opowiada Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Stowarzyszenie
Forum Odpowiedzialnego Biznesu
ul. Szpitalna 5/20
00-031 Warszawa
napisz do nas
znajdź nas
tel. +48 22 627 18 71
100% wiedzy. 0% spamu. Co miesiąc w twojej skrzynce.
Ta strona używa ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów dla lepszego dostosowania treści do użytkownika. Korzystając z serwisu lub klikając „Zaakceptuj” akceptujesz naszą Politykę Prywatności dotyczącą przetwarzania danych osobowych i domyślne ustawienia skryptów na stronie.
Ta strona używa ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów dla lepszego dostosowania treści do użytkownika.
Po lewej znajdziesz informacje o tym, jakie ciasteczka i skrypty są używane, oraz jaki wpływ mają na twoją wizytę na stronie.
W naszej Polityce Prywatności znajdziesz opis tego w jaki sposób zarządzamy danymi osobowymi.
UWAGA: Te ustawienia mają zastosowanie jedynie w przeglądarce i na urządzeniu, którego teraz używasz.
Dzięki Analityce Google zbieramy dane na temat lokalizacji urządzenia, odwiedzanych przez ciebie stron i twoim zachowaniu w serwisie.
Facebook Pixel służy do sledzenia ciebie i twojej aktywności na stronie w celu targetowania do ciebie naszych reklam i kampani w portalu Facebook.