Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Kilka tygodni temu światowa gospodarka wstrzymała oddech, a managerom wielu korporacji przed oczami stanęło widmo bankructwa. Światowa gospodarka toczyła się dotychczas gładko do przodu, niczym luksusowa limuzyna, której zadowoleni pasażerowie nie przewidzieli, że „niewidzialna ręka rynku” nagle zaciągnie hamulec ręczny. Widmo kryzysu przeraża wszystkich. Czy jedną z ofiar recesji będzie społeczna odpowiedzialność biznesu?
Rosnąca rola Internetu w życiu społecznym i biznesowym oraz szybki rozwój interaktywnych narzędzi komunikacyjnych stawia nowe wyzwania przed firmami, które pragną efektywnie realizować w swojej działalności gospodarczej idee i zasady CSR.
„Prawdziwe public relations może istnieć tylko wówczas, gdy jest możliwość konfrontacji opinii” – powiedział prof. Olędzki na panelu poświęconym społecznym funkcjom public relations, w ramach I Kongresu Komunikacji Społecznej „Kreowanie Komunikowania – Zawartość, Kontrola, Krytyka”.
To, że Niemcy zaliczają się do ścisłej światowej czołówki państw najbardziej rozwiniętych pod względem gospodarczym jest w świecie rzeczą tak powszechnie znaną jak klasa niemieckiej reprezentacji piłkarskiej, która za każdym razem przy okazji organizacji Mistrzostw Świata i Europy w Piłce Nożnej jest postrzegana jako faworyt do odegrania kluczowej roli w rozgrywkach.
Znaczna część polskich internautów martwi się stanem środowiska naturalnego oraz zdaje sobie sprawę z tego, że działania każdego z nas mają bardzo duży wpływ na stan przyrody – wynika z badania gemiusAdHoc, przeprowadzonego dla Forum Odpowiedzialnego Biznesu przez firmę Gemius S.A. we wrześniu 2008 r. Raport z badania został przedstawiony na konferencji „Zrównoważony rozwój”, która odbyła się w dniach 28-29 października w ramach Forum Odpowiedzialnego Biznesu 2008.
Zadaniem GRI jest rozpowszechnianie na całym świecie wytycznych dotyczących tzw. Sustainability Reports, czyli raportów odnoszących się do zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw, rządów i organizacji pozarządowych. Głównym celem GRI jest stworzenie międzynarodowych standardów raportowania dobrowolnie wykorzystywanych w sprawozdawczości w zakresie sfery ekonomicznej, środowiskowej i socjalnej. Inicjatywa ta ma również na celu wspieranie przejrzystości w działalności gospodarczej poprzez podnoszenie jakości raportów.
Polscy studenci nauk ekonomicznych w większości nie znają koncepcji CSR – wynika z badania przeprowadzonego przez Studenckie Koło Naukowe Zrównoważonego Rozwoju „oikos” ze Szkoły Głównej Handlowej we współpracy z Ligą Odpowiedzialnego Biznesu.