Artykuły eksperckie

21 stycznia 2009

Kryzys gospodarczy = śmierć CSR?!

Jacek Dymowski

Kilka tygodni temu światowa gospodarka wstrzymała oddech, a managerom wielu korporacji przed oczami stanęło widmo bankructwa. Światowa gospodarka toczyła się dotychczas gładko do przodu, niczym luksusowa limuzyna, której zadowoleni pasażerowie nie przewidzieli, że „niewidzialna ręka rynku” nagle zaciągnie hamulec ręczny. Widmo kryzysu przeraża wszystkich. Czy jedną z ofiar recesji będzie społeczna odpowiedzialność biznesu?

21 stycznia 2009

CSR 2.0 – nowe wcielenie CSR?

Justyna Szumniak-Samolej

Rosnąca rola Internetu w życiu społecznym i biznesowym oraz szybki rozwój interaktywnych narzędzi komunikacyjnych stawia nowe wyzwania przed firmami, które pragną efektywnie realizować w swojej działalności gospodarczej idee i zasady CSR.

21 stycznia 2009

Jak wygląda nowoczesny i strategiczny PR przyszłości?

Iwona Kuraszko

„Prawdziwe public relations może istnieć tylko wówczas, gdy jest możliwość konfrontacji opinii” – powiedział prof. Olędzki na panelu poświęconym społecznym funkcjom public relations, w ramach I Kongresu Komunikacji Społecznej „Kreowanie Komunikowania – Zawartość, Kontrola, Krytyka”.

21 stycznia 2009

Corporate Social Responsibility w Niemczech

Wojciech Rośkiewicz

To, że Niemcy zaliczają się do ścisłej światowej czołówki państw najbardziej rozwiniętych pod względem gospodarczym jest w świecie rzeczą tak powszechnie znaną jak klasa niemieckiej reprezentacji piłkarskiej, która za każdym razem przy okazji organizacji Mistrzostw Świata i Europy w Piłce Nożnej jest postrzegana jako faworyt do odegrania kluczowej roli w rozgrywkach.

28 października 2008

Świadomość Ekologiczna Polskich Internautów

Agata Gruszecka-Tieśluk

Znaczna część polskich internautów martwi się stanem środowiska naturalnego oraz zdaje sobie sprawę z tego, że działania każdego z nas mają bardzo duży wpływ na stan przyrody – wynika z badania gemiusAdHoc, przeprowadzonego dla Forum Odpowiedzialnego Biznesu przez firmę Gemius S.A. we wrześniu 2008 r. Raport z badania został przedstawiony na konferencji „Zrównoważony rozwój”, która odbyła się w dniach 28-29 października w ramach Forum Odpowiedzialnego Biznesu 2008.

8 maja 2008

Global Reporting Initiative – czyli trochę o raportowaniu społecznym

Katarzyna Klimkiewicz

Zadaniem GRI jest rozpowszechnianie na całym świecie wytycznych dotyczących tzw. Sustainability Reports, czyli raportów odnoszących się do zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw, rządów i organizacji pozarządowych. Głównym celem GRI jest stworzenie międzynarodowych standardów raportowania dobrowolnie wykorzystywanych w sprawozdawczości w zakresie sfery ekonomicznej, środowiskowej i socjalnej. Inicjatywa ta ma również na celu wspieranie przejrzystości w działalności gospodarczej poprzez podnoszenie jakości raportów.

10 listopada 2007

CSR – terra incognita wśród polskich studentów kierunków ekonomicznych?

Polscy studenci nauk ekonomicznych w większości nie znają koncepcji CSR – wynika z badania przeprowadzonego przez Studenckie Koło Naukowe Zrównoważonego Rozwoju „oikos” ze Szkoły Głównej Handlowej we współpracy z Ligą Odpowiedzialnego Biznesu.

Typ artykułu

Obszar tematyczny