Artykuły eksperckie

25 listopada 2015

Odpowiedzialność w mediach społecznościowych. Monitoring mediów w służbie CSR

Łukasz Janiec, ekspert ds. Internetu i mediów społecznościowych z Instytut Monitorowania Mediów mówi na temat obecności CSR w mediach społecznościowych.

24 listopada 2015

Biznes zmienia polszczyznę?

Wykład prof. dr hab. Andrzej Markowski, Językoznawcy i leksykografa z Uniwersytetu Warszawskiego, Przewodniczącego Rady Języka Polskiego przy Prezydium PAN, na temat wpływu biznesu na zmiany w języku polskim.

25 maja 2015

Pepsi Refresh: przeszłość i przyszłość pewnego złudzenia

Marcin Giełzak

Jestem gotów się założyć, że gdzieś na etapie tworzenia konceptu kampanii Refresh pracownicy Pepsi kręcili głowami mówiąc: “jak to możliwe, że nikt inny tego dotąd nie spróbował?” Kilka miesięcy później każdy z nich znał już odpowiedź na to pytanie.

24 kwietnia 2015

Fashion Revolution Day – czyli jak wiele ma wspólnego moda z biznesem

Agata Rudnicka

O tym dlaczego warto być świadomym konsumentem z Martą Roskowińską koordynatorką FRD w Polsce rozmawia Agata Rudnicka, ekspertka FOB.

8 kwietnia 2015

Polski CSR wyrósł z filantropii i wolontariatu – wywiad z Pawłem Łukasiakiem, prezesem Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce

Piotr Domański

Wywiad z prezesem Akademii Rozwoju Filantropi w Polsce przeprowadził Piotr Domański z Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Okazją do rozmowy jest trwający konkurs „Dobroczyńca Roku 2015”, wraz z głosowaniem internautów trwającym do 13 kwietnia.

10 stycznia 2015

„Piractwo”, czyli wyjątkowo mało etyczna konsumpcja – Wywiad z Wojciechem Hardym

Bez wątpienia wejście internetu w powszechne użycie wywróciło niejeden model biznesowy do góry nogami. Z nowego, nieautoryzowanego, dostępu do treści zaczęli korzystać ludzie z wszelkich środowisk – od nastolatków szukających piosenek na swoje telefony, po właścicieli firm oszczędzających na drogim oprogramowaniu. Ile stron problemu, tyle zdań na jego temat. O to, jaki jest rzeczywisty wpływ „piractwa” na działalność gospodarczą pośredników w sprzedaży dóbr kultury spierają się osoby w różny sposób związane z dziedziną kultury, prawnicy i zwykli użytkownicy internetu.

7 października 2014

W kierunku CSR 3.0 – debata

O tym, jakie miejsce zajmował odpowiedzialny biznes 25 lat temu oraz, jakie wyzwania stoją obecnie przed koncepcją CSR, rozmawiali uczestnicy debaty organizowanej przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Warsaw Press.

9 czerwca 2014

Sprzątanie miast z nadmiaru reklam

Marcin Świejkowski

Polska to nie jest kraj dla miłośników detalu – słowa Tomasza Jastruna znajdujemy na stronie internetowej Stowarzyszenia Miasto Moje A W Nim. Nie wiemy co poeta ma na myśli, ale stowarzyszenie ani myśli o przerwie w walce o ustawę, która posprząta polskie miasta z nadmiaru reklamowego outdooru. Tym razem może się udać, bo Kancelaria Prezydenta przygotowała nowelizację przepisów dotyczących ochrony krajobrazu.

4 czerwca 2014

Gdy zniknie ostatni turysta

Ewa Gajewska

Pół wieku temu podróż na globalne Południe była powodem uznania. Później stała się powszechna i utraciła atut ekskluzywności. Jej miejsce zajęły alternatywne oferty turystyki zrównoważonej, wolontariatu, eko-turystyki, które coraz bardziej tracą na wartości wraz ze swoim umasowieniem.

8 maja 2014

User-driven innovation – jak tworzyć innowacje w oparciu o potrzeby klientów?

Marcin Grzybek

Liczba źródeł pochodzenia innowacji jest właściwie nieograniczona – mogą one być wynikiem badań prowadzonych przez działy Research and Development, efektem analiz rynku i konkurencji, mogą też być tworzone przez placówki naukowe współpracujące z przedsiębiorstwem, bądź nawet pojedynczego pracownika. Wszystkie te rozwiązania obarczone są dużym ryzykiem nieodpowiadania na realne potrzeby i wymagania klientów. Bezpieczniejszym sposobem na wprowadzanie innowacji jest konsultowanie ich projektów bezpośrednio z ich przyszłymi odbiorcami, a więc z klientami (obecnymi lub potencjalnymi) firmy. O angażowaniu klientów w proces tworzenia innowacji mówi koncepcja user-driven innovation (pojęcie tłumaczone jest na polski jako „popytowe podejście do innowacji”).

Typ artykułu

Obszar tematyczny