Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Biznes i otoczenie biznesu zauważa pozytywną rolę regulacji dotyczących zrównoważonego rozwoju. Jak wynika z badań, które zrealizowaliśmy jako FOB, to regulacje są motorem napędowym zrównoważonego rozwoju i narzędziem dla osób, które odpowiadają za konkretne procesy w firmach
Święta to czas prezentów. Nie tylko tych tradycyjnie dawanych i otrzymywanych w gronie rodzinnym, czy wśród znajomych. Prezenty świąteczne to także ważny z marketingowego punktu widzenia sposób na podtrzymanie i zaznaczenie wyjątkowości relacji z kluczowymi klientami, dostawcami i kontrahentami.
Prawie 800 milionów ludzi jest niedożywionych, a 2 miliardy uważa się za osoby z niedoborem mikroskładników odżywczych. Czy to oznacza, że musimy produkować więcej żywności? Przede wszystkim konieczne jest konsumowanie jej mądrzej.
W jaki sposób GOZ może przyczynić się do zmniejszenia emisji firm?
Czy dla branży mleczarskiej w ogóle jest przyszłość za kilkanaście, kilkadziesiąt lat?
Młodzi przedsiębiorcy wkroczyli do kuchni. Wierzą, że przez żołądek wiedzie droga do naprawy świata
Pandemia sprawiła, że bardzo mocno skupiamy się zaspokojeniu podstawowych potrzeb. W pierwszej kolejności troszczymy się o zdrowie, rodzinę, nasze bezpieczeństwo, także finansowe. (…) Ogromny wpływ na nasze postawy ma przede wszystkim poziom świadomości, a ten w obszarze związanym z ochroną klimatu i środowiska również się zwiększa.
Temat pozyskania i wykorzystania big data i powiązana z nim kwestia wykorzystania sztucznej inteligencji w praktyce, jest jednym z najczęściej omawianych w firmach. Seth Stevens-Davidovitz w książce „Wszyscy kłamią. Big data, nowe dane i wszystko, co internet może nam powiedzieć o tym kim naprawdę jesteśmy” pokazuje bardziej „ludzką” stronę tego tematu, pokazując jak przy wykorzystaniu dostępnych narzędzi w prosty sposób zebrał niezwykle interesujące dane, które mogą zaskakiwać prezentując nas (jako społeczeństwo) w zupełnie innym świetle. Jednocześnie podpowiada jakie są możliwości korzystania z nowych danych oraz inspiruje pokazując co może zyskać firma czy organizacja poprzez wykorzystanie narzędzi internetowych.
U polskich konsumentów prośrodowiskowe nawyki dopiero się kształtują. Ale już teraz widać stojący za nimi ogromny potencjał. Pytanie czy rodzime firmy pójdą za ciosem i wykorzystają ten ekotrend pozostaje otwarte.
Na portalu swiadomykonsument.info w ramach kampanii „Postaw na ekologię” ukazał się artykuł Ewy Wojciechowicz, menedżerki projektów Forum Odpowiedzialnego Biznesu, zatytułowany „Konsumenci przyszłości”.