Publikacje

Wybrany obszar tematyczny: ESG i zrównoważony rozwój

Zobacz wszystkie publikacje

Filozofia Efektu. Książka o efektywności działań społecznych

Książka „Filozofia Efektu. Książka o efektywności działań społecznych” jest wynikiem 5 lat działania Konkordii. Książka skupia się na mierzeniu, nawet niespodziewanych, efektów działań firm i organizacji pozarządowych.

Living Planet Report 2014

WWF po raz kolejny podjęła bardzo trudne wyzwanie – wskazanie stanu zdrowia naszej planety. W tym celu organizacja zbadała ponad 3000 gatunków żyjących w ponad 10 000 populacjach, ryzyko niedobory wody w każdym zakątku Ziemi, zmiany klimatyczne, limity emisji a także szereg innych czynników.

Dialog i budowanie relacji z interesariuszami – podręcznik dla firm

Polscy przedsiębiorcy rzadko pytają innych o opinie i oczekiwania pomimo, że właśnie dialog z interesariuszami jest dla firm źródłem pomysłów oraz szansą na rozwój. Ten temat został rozwinięty w najnowszej publikacji Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Dialog i budowanie relacji z interesariuszami – podręcznik dla firm”. Jej premiera miała miejsce podczas II Anty-Konferencji CSR 15 października br. w Warszawie.

15 polskich przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu. Część III

Minęły już czasy, w których remedium na konkurencję było działanie w pojedynkę. Współpraca na linii firma-firma to już standard, wciąż jednak wyzwaniem dla biznesu pozostają partnerstwa międzysektorowe. Najnowsza publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu „15 polskich przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu” prezentuje, jak łączyć siły sektorów dla obopólnych korzyści.

Badanie ankietowe dotyczące postrzegania przez klientów zaangażowania agencji na polu CSR

Posiadanie strategii CSR przez agencję jest ważne przy wyborze partnera dla ponad połowy klientów, jednak decydującą kwestią pozostają kompetencje i doświadczenie zespołu – wynika z ankiety przeprowadzonej wśród firm współpracujących z agencjami przez Fabrykę Komunikacji Społecznej[1]. Dla niemal 45% liczy się także nastawienie na etykę w działaniach marketingowych.

Raport „Growing a Circular Economy: Ending the Throwaway Society”

Brytyjski Komitet Audytu Środowiskowego opublikował raport pt.: „Rozwój Gospodarki Cyrkularnej: Kres Społeczeństwa Wyrzucającego” (oryg. Growing a Circular Economy: Ending the Throwaway Society), w którym wzywa do: obniżenia podatków dla firm, które serwisują lub powtórnie używają materiałów i dóbr; wprowadzenia systemów obowiązkowej segregacji odpadów w miastach; wydłużenia okresów gwarancji na dobra konsumpcyjne; wprowadzenia zakazu wywozu odpadów żywieniowych na wysypiska; zwiększenia wydatków na agencje promujące transformację na rzecz gospodarki cyrkularnej.

Raport „Pathways to deep decarbonization”

Sieć dla Rozwiązań na rzecz Zrównoważonego Rozwoju (ang. Sustainable Development Solutions Network, SDSN) w ramach Projektu Ścieżek Głębokiej Dekarbonizacji (ang. The Deep Decarbonization Pathways Project, DDPP) stworzyła 12 ścieżek rozwoju od współczesnej gospodarki do gospodarki niskoemisyjnej. SDSN prowadzone jest, co warto odnotować przez Jeffreya Sachsa – doradcę „Solidarności” i Polskiego rządu w okresie przemian ustrojowych.

E-book Spam. Historia. Szkodliwość. Zabezpieczenia.

Początek SPAMu wydaje się być niewinny – Einar Stefferud, amerykański naukowiec wysłał, poprzez sieć APARNET około 1000 zaproszeń na swoje urodziny. Jednak bardzo szybko zjawisko to przerodziło się w problem dotykający wszystkich użytkowników Internetu. Historia SPAMu, a także sytuacja obecna i regulacje prawne w tym zakresie zostały opisane w publikacji „Spam. Historia. Szkodliwość. Zabezpieczenia.” przygotowanej przez Fundację FORCE.

Raport „From Marketing to Mattering”

Biznes nie potrafi spełnić wymagań konsumentów związanych ze społeczeństwem i środowiskiem. To jeden z najważniejszych wniosków wynikających z Raportu „From Marketing to Mattering”, przygotowanego przez Accenture i Havas Media RE:PURPOSE.

Raport „Forum Biznesu na rzecz wody w Afryce”

Międzynarodowe Forum Biznesu na rzecz wody w Afryce (ang. Africa Water Week Business Forum), było wydarzeniem zorganizowanym przez WBCSD w Senegalu, Dakarze 29 maja 2014 roku.

Podcast »

Typ publikacji

Obszar tematyczny