Raport „From Marketing to Mattering”

Raport „From Marketing to Mattering”

Autorzy: Accenture i Havas Media

Data i miejsce wydania: 2014

Biznes nie potrafi spełnić wymagań konsumentów związanych ze społeczeństwem i środowiskiem. To jeden z najważniejszych wniosków wynikających z Raportu „From Marketing to Mattering”, przygotowanego przez Accenture i Havas Media RE:PURPOSE.

Opinie tę podziela 72% mieszkańców planety. Co więcej duża część z nas uważa, że przedsiębiorstwa posiadają takie same obowiązki w tym względzie, co rządy. Również, niezależnie od miejsca zamieszkania, łączą nas wspólne wymagania względem biznesu: tworzenie nowych miejsc pracy, generowanie rozwoju gospodarczego i społecznego, ograniczanie emisji zanieczyszczeń czy ograniczenie korupcji.

Jednak najważniejsze wnioski z raportu dotyczą innego zagadnienia – komunikacji. Zdaniem jego autorów biznes nie potrafi odpowiedzieć na kluczowe dla konsumentów pytanie: „Co działania firmy oznaczają dla nas?”. Zwracają oni uwagę na fakt, że przedsiębiorstwa skupiając się na komunikacji swoich działań filantropijnych nie potrafią dostosować przekazu do potrzeb i wymagań ich klientów. Dlatego zalecają by firmy w jasny i transparentny sposób mówiły o tym, w jaki sposób ich działanie wpływa na życie innych.

Raport pokazuje również, że mieszkańcy krajów najbardziej rozwiniętych ufają biznesowi w znacznie mniejszym stopniu niż ci, którzy mieszkają w rozwijających się gospodarkach Azji i Afryki. Państwa, gdzie kryzys był najsilniejszy – USA i Europa Zachodnia charakteryzują się zaufaniem do przedsiębiorstw na poziomie poniżej 20%. W krajach takich jak Nigeria i Indie odsetek ten jest dwukrotnie większy.

Badanie objęło 30 tys. respondentów z 12 krajów na 5 kontynentach.

Raport można pobrać z tej strony.

Źródło: GreenBiz.com i accenture.com