Artykuły eksperckie (35 materiałów)

CSR ogólnie

Polskie firmy są coraz bardziej odpowiedzialne

Polskie firmy są coraz bardziej odpowiedzialne

Artykuły eksperckie

Różnorodność praktyk z zakresu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw powoduje, że trudno jest jednoznacznie wskazać, które z nich to zaznaczenie rodzącego się trendu, a które to tylko chwilowa moda i chęć wyróżnienia się. Artykuł Agnieszki Siarkiewicz, pierwotnie ukazał się w specjalnym wydaniu Harvard Business Review Polska, który jest dostępny bezpłatnie na stronie wydawnictwa. Odpowiedzialność społeczna biznesu to złożona i kompleksowa koncepcja zarządzania….

czytaj więcej
Biznes we współpracy

Biznes we współpracy

Artykuły eksperckie

Tak brzmi hasło nadchodzących, 7. Targów CSR. Rozumiemy je dwojako. Z jednej strony chcemy pokazywać biznes, który jest otwarty na współpracę. Wspólne przedsięwzięcia, tworzenie partnerstw, otwarcie się na potrzeby, pomysły i propozycje zgłaszane przez otoczenie to esencja społecznej odpowiedzialności. Z drugiej strony jesteśmy przekonani, że współpraca to dobry biznes, który pozwala na prawdziwie zrównoważony rozwój…

czytaj więcej

Logistyczne centrum odpowiedzialności – CSR w branży logistycznej

Artykuły eksperckie

Artykuł Tadeusza Joniewicza i Agnieszki Kłopotowskiej ukazał się pierwotnie w publikacji „Logistyczne Marki” 2017. *** Działania z zakresu CSR – społecznej odpowiedzialności biznesu – jeszcze parę lat temu w Polsce przypisywane dużym firmom i korporacjom,  często też mylnie kojarzone przede wszystkim z działalnością filantropijną organizacji, stają się coraz bardziej dojrzałe. W wydanym w marcu 2017…

czytaj więcej
„Drużyna B” Richarda Bransona versus „Creating Shared Value” Michaela Portera i Marka Kramera

„Drużyna B” Richarda Bransona versus „Creating Shared Value” Michaela Portera i Marka Kramera

Artykuły eksperckie

W obszarze CSR powstaje wiele publikacji – to już wiemy. CSR jest złożonym tematem – tego nieustannie doświadczamy. Wokół CSR narasta wiele kontrowersji – to rozumiemy. Jednak czy CSR można zintegrować ze strategią firmy i zbudować tym samym przewagę konkurencyjną? − tego musimy się nauczyć… ale jak to zrobić dobrze? Pierwsze próby ujęcia działalności biznesowej…

czytaj więcej
Zrównoważona orientacja przedsiębiorstwa, czyli jak – nie mając strategii CSR – być firmą odpowiedzialną

Zrównoważona orientacja przedsiębiorstwa, czyli jak – nie mając strategii CSR – być firmą odpowiedzialną

Artykuły eksperckie

Czy tak naprawdę strategia CSR jest potrzebna? Może to obecna moda? A może jedynie kolejny wizerunkowy krok? CSR, Circular Economy, Shared Value, Sustainability, Sharing Economy i wiele, wiele innych – to koncepcje, filozofie czy może mody, które przeminą? Ciągle słyszymy, iż CSR/zrównoważony biznes musi być wdrażany na poziomie strategicznym.

czytaj więcej
CSR w farmacji wciąż zostawia duże pole do popisu – wywiad

CSR w farmacji wciąż zostawia duże pole do popisu – wywiad

Artykuły eksperckie

Wywiad z Justyną Kozerą, wicedyrektorką Forum Odpowiedzialnego Biznesu, pochodzi z miesięcznika „Puls Farmacji” z dnia 21.12.2016.   Liczba firm podejmujących działania z obszaru CSR z roku na rok rośnie. Czy zaangażowanie społeczne firm jest wystarczające, czy jest tu jeszcze wiele do zrobienia? Kompleksowe podejście do społecznej i środowiskowej odpowiedzialności wpisane jest w strategię biznesową danej firmy…

czytaj więcej
SDGs a strategie CSR

SDGs a strategie CSR

Artykuły eksperckie

Przyjęte w 2015 roku przez ONZ Cele Zrównoważonego Rozwoju robią niemałe zamieszanie na „rynku CSR”. Dla wielu przedsiębiorstw nowe wytyczne to coś więcej niż uniwersalne cele o globalnym zasięgu czy też bliżej nieokreślone w czasie plany. To ważne elementy ich strategii biznesowej, a co za tym idzie – również strategii CSR.

czytaj więcej
Święto marki – rzecz o jubileuszach

Święto marki – rzecz o jubileuszach

Artykuły eksperckie

Artykuł pierwotnie ukazał się w serwisie PRoto, 17 maja 2016 roku. Treść dostępna TUTAJ. Kiedy ostatnio Twoja firma obchodziła jubileusz istnienia? Jaką historię zaprezentowała wówczas swoim interesariuszom? Albo należałoby zapytać, czy ta historia w ogóle miała zostać opowiedziana? A może po raz kolejny nie udało się wykorzystać okazji do przypomnienia o firmie, jej wieloletnim dorobku,…

czytaj więcej