Wyszukiwarka
dobrych praktyk

2488
przykładów
dobrych praktyk
w Polsce
497
zaangażowanych
w CSR firm
28
branż
Przeszukaj naszą bazę

Publikacje

Forum Odpowiedzialnego Biznesu oferuje bezpłatny dostęp do szerokiej bazy publikacji, artykułów i raportów dotyczących społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Publikujemy również liczne recenzje najlepszych książek dotyczących miedzy innymi odpowiedzialnego biznesu, zrównoważonego rozwoju, ochrony środowiska. W ten sposób przyczyniamy się do poszerzania wiedzy na temat CSR w Polsce.

Publikacje FOB

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2015. Dobre praktyki”

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2015. Dobre praktyki”

Ponad 800 przykładów działań społecznie odpowiedzialnych i ponad 130 firm zgłaszających swoje inicjatywy zawiera 14. edycja Raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. see also: Report „Responsible Business in Poland. Good Practices” 2015 – english summary  Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”, opracowywany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, stanowi największy w Polsce przegląd aktywności biznesu społecznie odpowiedzialnego. Prezentuje dane za miniony rok, najnowsza edycja za 2015. Tegoroczna odsłona zebrała rekordową liczbę dobrych praktyk CSR (ang. Corporate Social Responsibility) – 813 [1] (suma praktyk zgłaszanych po raz pierwszy i długoletnich; w ubiegłym roku łącznie było 684). Opublikowano 454 nowe przykłady [1] działań firm (w roku ubiegłym – 420), oraz 359 długoletnich, czyli takich, które opisane zostały we wcześniejszych edycjach Raportu, ale kontynuowano je w 2015 roku (w roku ubiegłym było ich 264). - Rośnie liczba dobrych praktyk z zakresu CSR zgłaszanych przez firmy w Polsce. Są to zarówno inicjatywy nowe, jak i długoletnie, najwięcej propozycji firmy mają dla swoich pracowników i społeczności lokalnych, w których funkcjonują. Niestety 136 liderskich przedsiębiorstw, to nadal  promil firm działających w naszym kraju, czeka nas jeszcze wiele pracy, żeby przekonać pozostałych przedsiębiorców, że warto być uczciwym i odpowiedzialnym oraz uczynić to elementem swoich strategii biznesowych. W dzisiejszych czasach firma ma przynosić wartość, a nie tylko zysk – mówi Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Rozwój CSR zauważalny jest również w liczbie firm zgłaszających nowe praktyki. W tym roku jest ich 136 (w roku ubiegłym – 124), a wśród nich 35 reprezentuje sektor MŚP (w roku ubiegłym – 31). Niezmienne pozostają obszary z największą liczbą praktyk. Należą do nich „zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej” oraz „praktyki z zakresu pracy”. - Liczba zgłaszanych praktyk świadczy o dużym wzroście aktywności biznesu w zakresie odpowiedzialności społecznej w porównaniu do roku 2014. Co ważne, nie tylko odnotowaliśmy duży wzrost zgłoszeń ogółem, ale także liczba praktyk długoletnich ‘dogania’ liczbę nowych, jeszcze nie zgłaszanych praktyk. Potwierdza się zatem to, co komunikowaliśmy już w roku ubiegłym, że CSR się w Polsce profesjonalizuje, a biznes szuka w tej koncepcji korzyści w perspektywie długofalowej, co jest ze wszech miar słusznym podejściem  – komentuje Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Pobierz Raport "Odpowiedzialny biznes w Polsce 2015. Dobre praktyki" [1]  Raport uległ aktualizacji.

Zobacz wszystkie publikacje FOB

Artykuły eksperckie

Strategie odpowiedzią na największe wyzwania cywilizacyjne

Strategie odpowiedzią na największe wyzwania cywilizacyjne

Magdalena Dembińska, Monika Walencka

Konsumenci nie gęsi… czyli nadchodzi era SMART Consumers

dr Marta Karwacka

Zrównoważona orientacja przedsiębiorstwa, czyli jak – nie mając strategii CSR – być firmą odpowiedzialną

Łukasz Makuch

CSR w farmacji wciąż zostawia duże pole do popisu - wywiad

SDGs a strategie CSR

dr Agata Gruszecka Tieśluk i Karol Krzyczkowski

Wywiad z Wiolettą Rosołowską, Prezes Zarządu L’ORÉAL Polska

Strategia CSR w Polsce: rozwój czy stagnacja?

dr Jacek Dymowski

Jak nas zmienia wolontariat. Różnorodność. Uważność. Empatia

Karol Krzyczkowski, Marzena Strzelczak

Storytelling – 5 aspektów skutecznej komunikacji CSR

Agnieszka Siarkiewicz, menedżerka promocji i komunikacji Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Zobacz wszystkie

Publikacje i badania CSR

The 2017 Deloitte Millennial Survey Apprehensive millennials: seeking stability and opportunities in an uncertain world

The 2017 Deloitte Millennial Survey Apprehensive millennials: seeking stability and opportunities in an uncertain world

Wnioski w raporcie powstały na podstawie badania przeprowadzonego wśród grupy blisko 8.000 przedstawicieli pokolenia Y z 30 krajów....

Future Trends in Sustainability Reporting

Praca i przedsiębiorczość kobiet – potencjał do wykorzystania w Polsce Raport nt. aktywizacji zawodowej kobiet

Coca Cola, Deloitte

Zobacz wszystkie

Recenzje książek

Siła współpracy. Relacje przedsiębiorstw z organizacjami pozarządowymi w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu

Zobacz wszystkie

Multimedia

Debata: Biznes i fundacje – jak mądrze się wspierać

Debata: Biznes i fundacje – jak mądrze się wspierać

Zobacz wszystkie