Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Międzynarodowa grupa polityków, liderów biznesu i obrońców środowiska przedstawiła propozycję by zakończyć niezrównoważone połowy i zatruwanie oceanów.
Badanie przeprowadzone przez naukowców z ESMT European School of Management and Technology dowiodły, że inwestowanie i w konsekwencji raportowanie działań związanych z CSR ma pozytywny wpływ na rynkową wycenę akcji.
W kwietniu 2014 r. opublikowany został pierwszy przewodnik tematyczny powstały w ramach projektu PRICE. Już w maju ukaże się drugi z nich. Ich zadaniem jest przybliżenie społeczeństwu idei etycznego finansowania, odpowiedzialnych inwestycji i możliwości jakie może przynieść ich współpraca ze Sprawiedliwym Handlem.
Opublikowany przez Clean Clothes Polska i Fundację Kupuj Odpowiedzialnie raport pt. „Grubymi nićmi szyte. Warunki pracy w fabrykach dostawców polskich firm odzieżowych w Bangladeszu” jest pierwszą publikacją przedstawiającą sytuację osób zatrudnionych w łańcuchach dostaw polskich firm odzieżowych: LPP, Carry i Monnari.
Responsible Supply Chain Management (RSCM) można zdefiniować jako „zarządzanie ekonomicznym, społecznym i środowiskowym wpływem procesu dostaw”. Właśnie tego tematu dotyka analiza tematyczna opublikowana przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Zrównoważony łańcuch dostaw: trendy i innowacje”.
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2013. Dobre praktyki” prezentuje 403 dobre praktyki CSR oraz 155 praktyk długoletnich.
Już po raz 11 Forum Odpowiedzialnego Biznesu zaprezentowało Raport dobrych praktyk z zakresu CSR podejmowanych przez polski biznes w 2012 roku. Na prezentację przyszło blisko 200 osób – przedstawicieli różnych firm oraz środowisk związanych z CSR.
„Zrób biznES” to publikacja na temat tego, jak biznes może współpracować z podmiotami ekonomii społecznej.
Publikację pt. „CSR w łańcuchu dostaw i w partnerstwie biznesowym. Doświadczenia firm skandynawskich” została opracowana przez Skandynawsko-Polską Izbą Gospodarczą (SPCC) we współpracy z CSRinfo, Fortum i Electrolux będąca przeglądem dobrych praktyk skandynawskich firm w zakresie łańcucha dostaw.
Organizacja Business & Society Belgium wydała publikację z zakresu zrównoważonych zakupów i zarządzania łańcuchem dostaw. Publikacja jest praktycznym przewodnikiem, który krok po kroku wskazuje, jak stworzyć skuteczną strategię zrównoważonych zakupów.