Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Warto przyjrzeć się temu, jakie stereotypy stoją za powszechnie wykorzystywanymi podziałami na generacje i etykietkami pokoleniowymi, oraz zastanowić się, co tracimy, opierając się na wpisanych w nie założeniach. To zachęta, by sięgać głębiej, badać i oceniać rzeczywiste potrzeby, motywacje, mocne i słabe strony ludzi w różnym wieku
Końcówka roku tradycyjnie obfituje w wydarzenia i publikacje poświęcone tematyce wolontariatu. Z jednej strony wpływ na to mają obchody Dnia Wolontariusza, a z drugiej to czas kulminacyjnych działań w wielu projektach społecznych. Pojawiły się też ciekawe zapowiedzi tego, co nas czeka już na początku 2024 roku.
Mądre pomaganie to pomaganie skupione na efektywności, celowości i na tym, by wyeliminować przyczyny, zamiast walczyć ze skutkami. Ważne jest to, żeby po zakończonej pomocy nastąpiła pewna trwała zmiana, dzięki której podobna pomoc już nie będzie potrzebna
Sektor finansowy wymaga i premiuje – inwestorzy wybierają spółki z transparentnym zarządzaniem kwestiami ESG. Wiele spółek przeżywa ogromne przemiany i nie jest możliwe, aby całościowa transformacja wydarzyła się jutro, potrzeba czasu, to jest proces. Potrzeba też rzetelnej i przejrzystej komunikacji z rynkiem. Raportowanie ESG jest jednym z narzędzi tej komunikacji, które w zunifikowany sposób pokazuje cele i osiągany na drodze do nich postęp.
Często mierzymy się z pytaniem, czy te regulacje mają pomóc, czy dodają pracy i obowiązków administracyjnych. Trzeba to jasno przyznać, że w zakresie zrównoważonej transformacji, klimatu i sustainability potrzeba regulacji, bo sama dobra wola, jak widać, nie wystarczyła do tego, żeby zatrzymać postępujące nierówności czy kryzys klimatyczny
Na odpowiedzialność biznesu wobec zrównoważonego rozwoju należy patrzeć jak na licencję na działanie. W stosunku do pracowników, społeczeństwa i osób, które oczekują korzystania ze wspólnych zasobów w uczciwy sposób
Skuteczna i wiarygodna komunikacja w obszarze ESG musi być oparta przede wszystkim na faktach, czyli rzetelnych danych. To fundament, od którego zależy reputacja firmy i postrzeganie jej przez kluczowych interesariuszy – inwestorów, kontrahentów, pracowników czy klientów i konsumentów. Rzetelność polega również na transparentnym informowaniu, jak przedsiębiorstwo odpowiada na istotne dla jego działalności wyzwania dotyczące czynników ESG oraz jak definiowane są poszczególne priorytety.
Pomimo licznych wyzwań, w tym kosztów operacyjnych, związanych z rozpoczęciem procesu zbierania i raportowania danych ESG, jednolity standard raportowania ESRS oraz docelowo obowiązek weryfikacji zewnętrznej danych przyniosą w długim okresie zdecydowane korzyści. Raportujący będą w stanie w jednolity sposób dostarczać zebrane dane ESG w odpowiedzi na liczne zapytania i dla różnych użytkowników, którzy będą mieli komfort rzetelności zweryfikowanych danych, a jednocześnie możliwości porównywalności danych pomiędzy podmiotami
Dane niefinansowe będą traktowane tak jak finansowe: będą miały taką samą wagę, podlegały takiemu samemu procesowi weryfikacji, audytowania. Muszą więc mieć odpowiednią jakość, być rzetelne i wiarygodne
Punktem wyjścia było dostrzeżenie wagi tematu narracji czy komunikacji oraz promocji produktów i usług, a także budowania wizerunku organizacji. Uznając prawo, a nawet obowiązek zadbania, by komunikacja firmy była spójna z tym, co faktycznie dzieje się wewnątrz organizacji, a nie tylko diversitywashingiem, trzeba też przyjąć odpowiedzialność właśnie za narracje