Artykuły eksperckie

29 stycznia 2022

W „Czwórce” o wyzwaniach zrównoważonego rozwoju w sektorze mody

Miłosz Marchlewicz

Biznes i otoczenie biznesu zauważa pozytywną rolę regulacji dotyczących zrównoważonego rozwoju. Jak wynika z badań, które zrealizowaliśmy jako FOB, to regulacje są motorem napędowym zrównoważonego rozwoju i narzędziem dla osób, które odpowiadają za konkretne procesy w firmach

17 grudnia 2021

Jak zrobić odpowiedzialny prezent w 2021 roku?

Karol Krzyczkowski

Święta to czas prezentów. Nie tylko tych tradycyjnie dawanych i otrzymywanych w gronie rodzinnym, czy wśród znajomych. Prezenty świąteczne to także ważny z marketingowego punktu widzenia sposób na podtrzymanie i zaznaczenie wyjątkowości relacji z kluczowymi klientami, dostawcami i kontrahentami.

18 listopada 2021

Przyszłość jedzenia

Marcin Tischner

Prawie 800 milionów ludzi jest niedożywionych, a 2 miliardy uważa się za osoby z niedoborem mikroskładników odżywczych. Czy to oznacza, że musimy produkować więcej żywności? Przede wszystkim konieczne jest konsumowanie jej mądrzej.

22 października 2021

Rynek jest gotowy na zmiany w kierunku obiegu zamkniętego [wywiad]

Ewa Wojciechowicz

W jaki sposób GOZ może przyczynić się do zmniejszenia emisji firm?

7 października 2021

Trzeba działać z rozwagą [wywiad]

Ewa Wojciechowicz

Czy dla branży mleczarskiej w ogóle jest przyszłość za kilkanaście, kilkadziesiąt lat?

27 sierpnia 2021

Kuchenni rewolucjoniści

Adam Grzeszak

Młodzi przedsiębiorcy wkroczyli do kuchni. Wierzą, że przez żołądek wiedzie droga do naprawy świata

18 grudnia 2020

„Wartości wrócą do łask”

Katarzyna Teter

Pandemia sprawiła, że bardzo mocno skupiamy się zaspokojeniu podstawowych potrzeb. W pierwszej kolejności troszczymy się o zdrowie, rodzinę, nasze bezpieczeństwo, także finansowe. (…) Ogromny wpływ na nasze postawy ma przede wszystkim poziom świadomości, a ten w obszarze związanym z ochroną klimatu i środowiska również się zwiększa.

9 października 2019

„Polak na zakupach coraz bardziej ekologiczny”

Tadeusz Joniewicz

U polskich konsumentów prośrodowiskowe nawyki dopiero się kształtują. Ale już teraz widać stojący za nimi ogromny potencjał. Pytanie czy rodzime firmy pójdą za ciosem i wykorzystają ten ekotrend pozostaje otwarte.

4 września 2019

Konsumenci przyszłości

Ewa Wojciechowicz

Na portalu swiadomykonsument.info w ramach kampanii „Postaw na ekologię” ukazał się artykuł Ewy Wojciechowicz, menedżerki projektów Forum Odpowiedzialnego Biznesu, zatytułowany „Konsumenci przyszłości”. 

21 marca 2019

Polsce brakuje mądrego gospodarowania wodą – rozmowa z prof. IMGW Piotrem Kowalczakiem

Tadeusz Joniewicz

Patrząc na podstawowe charakterystyki służące ocenie wielkości zasobów wodnych, na przykład ilość wody na mieszkańca, to rzeczywiście pod względem wielkości zasobów wodnych nasz kraj zajmuje jedno z ostatnich miejsc wśród krajów europejskich. Na jednego mieszkańca Polski przypada trzy razy mniej wody niż średnio w Europie, czyli około 1600 m3 rocznie na osobę, podczas gdy w Unii Europejskiej jest to ponad 4,5 tysiąca m3.

Typ artykułu

Obszar tematyczny