Kaufland Polska

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1350 sklepów i zatrudnia ok. 139 000 pracowników. W Polsce sieć prowadzi ponad 200 marketów i zatrudnia ok. 14 000 pracowników.

Ważną częścią strategii biznesowej firmy jest zrównoważony rozwój, w ramach którego Kaufland podejmuje i angażuje się w inicjatywy mające na celu promocję zdrowia i świadomego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym oraz wsparcie lokalnych społeczności.

W myśl hasła „Zróbmy to razem” sieć włącza w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, klientów, partnerów biznesowych, organizacje pożytku publicznego.

Kaufland dla zdrowia…

Kaufland od lat wspiera profilaktykę raka piersi i każdego miesiąca we współpracy z partnerami medycznymi organizuje bezpłatne badania mammograficzne na parkingach sklepów. Ponadto sieć wspiera świadome nawyki żywieniowe wśród konsumentów, dla których rozszerza asortyment o produkty m.in. pochodzące z rolnictwa ekologicznego. W swoich placówkach Kaufland stworzył specjalne Strefy Świadomego Odżywiania, gdzie klienci mogą znaleźć artykuły wegańskie i wegetariańskie, z mniejszą zawartością cukru czy dla osób prowadzących aktywny tryb życia.

…ojczyzny

Kaufland podejmuje szereg działań na rzecz lokalnych społeczności, w tym sponsoruje regionalne i ogólnopolskie wydarzenia o charakterze sportowym czy kulturowym. Sieć niesie także pomoc potrzebującym, współpracując m.in. z organizacjami pożytku publicznego, którym regularnie przekazuje żywność. Pierwszeństwo zakupu artykułów spożywczych w sieci Kaufland mają produkty krajowe, dlatego też firma sukcesywnie rozszerza współpracę z regionalnymi producentami i dostawcami, dla których stworzyła nawet specjalny portal „Regionalny Kaufland”.

…i natury

Działanie sieci Kaufland w obszarze ochrony środowiska naturalnego skupiają się przede wszystkim na redukcji zużycia tworzyw sztucznych w ramach strategii REset Plastic, realizacji strategii klimatycznej, zgodnie z którą do 2030 r. firma ograniczy emisje uwarunkowane działalnością przedsiębiorstwa o 80% (w porównaniu do 2019 r.), a także poprawie dobrostanu zwierząt i budowaniu świadomości ekologicznej wśród Polaków.

Szczegółowe informacje na temat strategii zrównoważonego rozwoju firmy Kaufland można znaleźć na stronie internetowej oraz w raporcie przygotowanym zgodnie z międzynarodowym standardem GRI.