Aktualności

4 listopada 2008

The Color of Money.

Zrównoważony rozwój jest czymś więcej niż populranym wśród firm hasłem marketingowym. Obecnie staje się coraz bardziej dochodowym biznesem. Jilian Mincer (Wall Street Journal, 06.10.2008)

4 listopada 2008

Chciwość zabija rynek.

Deficyt podstawowych wartości przyniósł karierę terminom „etyka biznesu” czy „społeczna odpowiedzialność biznesu”. Przedsiębiorstwa, które działają według tych zasad, są efektywniejsze. o. Maciej Zięba (Polska, 3.10.2008)

4 listopada 2008

Gdzie w firmie zaczyna się etyka.

Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa (Corporate Social Responsibility – CSR) to formuła biznesu związana z indywidualną świadomością konsekwencji decyzji biznesowych. Głębszej refleksji nad CSR i powiązaniu go z ludzkim, moralnym imperatywem czynienia dobra sprzyjają otwartość i nowoczesność firmy. Iwona Kuraszko (CEO, 01.10.2008)

4 listopada 2008

Nowy wymiar integracji.

Firmowe wyjazdy za miasto zakrapiane alkoholem czy surwiwalowe imprezy integracyjne przechodzą do lamusa. Nadchodzi nowa moda: wspólne sadzenie drzewek, kwiatów, a nawet liczenie ptaków. Dariusz Brzostek, Katarzyna Pawłowska-Salińska (Gazeta Wyborcza, 27.10.2008)

26 października 2008

Firma z plusem.

Biznes odpowiedzialny społecznie (CSR) kojarzy się z akcjami wielkich korporacji. A przecież małe firmy też mają pole do popisu. W Przekroju ukazał się artykuł Urszuli Światłowskie pod tytule „Firma z plusem”, w którym autorka podejmuje temat społecznej odpowiedzialności średnich i…

25 października 2008

Środowiskowa odpowiedzialność biznesu – wywiad z Mirellą Panek – Owsiańską, prezesem FOB.

„CSR oznacza odpowiedzialność firmy za wszystkie obszary jej działania i na każdym etapie działania. Wszędzie można uwzględniać aspekty ekologiczne. Odpowiedzialny biznes to troska o dobre relacje z dostawcami, pracownikami i klientami (wiele firm już w tej chwili edukuje ekologicznie swoich…

9 października 2008

Ekowizerunek

Proekologiczne działanie firmy może przynieść wiele wymiernych korzyści zarówno przedsiębiorstwu, jak i środowisku naturalnemu. Sposobów, by osiągnąć wspólne cele jest sporo, a otoczenie prawno-ekonomiczne sprzyja. Nowoczesne przedsiębiorstwa wchodzą w ostatnią fazę rozwoju – społeczno-humanistyczną. Honorata Zakrzewska-Krzyś (Twój Biznes, 01.08.2008)

9 października 2008

Bank chroni klimat

W 2008 roku, Polska będzie gospodarzem największej, corocznej konferencji Narodów Zjednoczonych poświęconej zmianom klimatycznym. W grudniu do Poznania przyjedzie ponad 10 tysięcy delegatów, w tym przedstawiciele administracji rządowych z blisko 200 krajów. Dlatego tak ważne jest, aby w tym roku…

9 października 2008

Każdy obszar działalności firmy musi być monitorowany

Społeczna odpowiedzialność biznesu, jak każdy inny obszar działalności firmy, powinna być starannie monitorowana. Ogłoszenie wyników finansowych spółek jest zawsze bardzo wyczekiwanym momentem przez inwestorów giełdowych. Jednak coraz silniejsze jest przekonanie, że same wyniki finansowe nie dają pełnej informacji o kondycji…

9 października 2008

Społeczna odpowiedzialność to nie PR-owy trik

„Ponad połowa Polaków deklaruje, że nie kupi produktu firmy, o której wiadomo, że nie szanuje swoich pracowników i nie dba o środowisko”. Anna Pawelska (Dziennik Polska Europe Świat, 11.08.2008)

Źródło informacji

Archiwum

Wybierz rok

Wybierz miesiąc