Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Konsumenci na świecie są coraz bardziej wrażliwi na etyczne zakupy. Firma Datamonitor prognozuje, że w ciągu pięciu lat wydatki na produkty Fairtrade wzrosną do ponad miliarda euro rocznie. Oznacza to wzrost o prawie 16 procent. (Rzeczpospolita, 23.04.2008). Źródło: http://www.rp.pl/artykul/124572.html
Sixteen years after the economic transformations in Poland, the public perception of entrepreneurs is very negative. Seventy-one percent of respondents in a study by the Institute for Public Affairs said that an entrepreneur is above all a person living off…
Ich wizytówki często budzą zdziwienie. Zwłaszcza gdy pod nazwiskiem jest tylko angielska wersja tytułu. Powstałych w ostatnich latach stanowisk manager ds. CSR, sox manager, specjalista ds. zarządzania kryzysowego nie ma jeszcze na krążących w Internecie listach nowych specjalności. Ale coraz…
Idea społecznej odpowiedzialności biznesu (corporate social responsibility, CSR) zakłada angażowanie się korporacji w rozwiązywanie problemów współczesnego świata. Stosowanie tej idei w praktyce budzi jednak czasami podejrzenia o wyrachowanie ze strony korporacji. CSR często jest bowiem utożsamiane z marketingiem czy działaniami…
Rynek inwestycji odpowiedzialnych społecznie (SRI) powiększył się znacznie w przeciągu kilku ostatnich lat i dzisiaj szacowany w Europie na 1,000 mld euro zbliża się do głównych nurtów finansowych i korporacyjnych. „W całej Europie dostrzegamy elementy dynamicznych strategii SRI, wzrost poparcia…
Siódmego lipca w siedmiu światowych metropoliach wystąpią muzyczne sławy. Globalny koncert Live Earth ma rozpocząć ekologiczną kampanię.Madonna, Genesis, The Police, Roger Waters, Red Hot Chili Peppers, Kanye West, Alicia Keys – to tylko czołówka listy stu artystów, którzy wyjdą na…
Sprawiedliwy handel. W Polsce to snobizm czy rzeczywiste przekonania? Czy kupując skarpetki, można zmienić świat? Kiedy rynek nasyci się promocjami, a klientom spowszednieją kilkugodzinne zakupy w centrach handlowych, coraz częściej będą się pojawiać pytania: Do kogo trafiają pieniądze, które wydajemy…
Dystrybutorzy stali stworzyli swój kodeks dobrych praktyk Koniec z nieuczciwymi zagrywkami wobec konkurentów i odbiorców Firmy handlujące stalą mają dosyć nieuczciwej konkurencji i niezdrowej atmosfery w branży. Podkupowanie pracowników, wykradanie list klientów, takie praktyki zdarzały się wśród dystrybutorów stali Teraz…
Czy Polskę czeka fala bojkotów konsumenckich? Specjaliści od marketingu uważają, że nie wcześniej niż za 40 lat. Dziś najważniejsza dla nas jest cena, a nie to, co kryje się za produktem. Do naszego kraju, jak twierdzi Bolesław Rok, wiceprezes Forum…
Najciekawszych pozytywnych działań realizowanych przez firmy w miejscu pracy, relacjach z klientami i lokalną społecznością przedstawia czwarty raport Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2005. Dobre przykłady”. – Rok temu pokazaliśmy aż 100 przykładów. W tym mniej, ale to…
Wybierz rok
Wybierz miesiąc