Dystrybutorzy stali stworzyli swój kodeks dobrych praktyk

29 marca 2007

Dystrybutorzy stali stworzyli swój kodeks dobrych praktyk Koniec z nieuczciwymi zagrywkami wobec konkurentów i odbiorców Firmy handlujące stalą mają dosyć nieuczciwej konkurencji i niezdrowej atmosfery w branży. Podkupowanie pracowników, wykradanie list klientów, takie praktyki zdarzały się wśród dystrybutorów stali Teraz ma być zupełnie inaczej…

Wśród dystrybutorów stali w ciągu ostatnich dwóch lat narastało napięcie. Rosnąca konkurencja i odpływ wykwalifikowanych pracowników z rynku nie służyły dobrej atmosferze w branży.

Coraz częściej wybuchały konflikty między firmami, z ust ich szefów padały ostre słowa. Żeby uzdrowić tę sytuację, w ostatnim czasie przedsiębiorstwa zrzeszone w Polskiej Unii Dystrybutorów Stali (PUDS) stworzyły kodeks dobrych praktyk i zobowiązały się go przestrzegać. Czy to rzeczywiście zadziała? Branżowe przykazania Opracowany kodeks to swoisty dekalog dla firm z branży
dystrybucji stali.

Zawiera zbiór zasad postępowania w relacjach z klientami, przedsiębiorstwami konkurencyjnymi, a także pracownikami. Zgodnie z jego zapisami, przedsiębiorcy zrzeszeni w PUDS zobowiązują się m.in. do przestrzegania zasad uczciwej konkurencji, powstrzymywania się od nieetycznego przejmowania pracowników, szanowania ich godności i praw, przestrzegania zasad tajemnicy handlowej czy dbania o środowisko.

Źródło: Puls Biznesu Dodatek, Dystrybutorzy stali stworzyli swój kodeks dobrych praktyk, Jacek Kowalczyk, 29.03.07