PKN ORLEN wspiera przedsiębiorcze kobiety

3 marca 2017

Dotyczy firmy: Grupa Orlen,

Kilkadziesiąt startupów zgłosiło się do pierwszej polskiej edycji Ogólnoeuropejskiego Women Startup Competition- przedsięwzięcia dedykowanego przedsiębiorczym kobietom, które wsparł PKN ORLEN, partner Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Inicjatorami polskich półfinałów, których laureatem został startup PelviFly, byli Startup Hub Poland oraz TechHub Warsaw.
Do Women Startup Competition mogła przystąpić każda kobieta, która posiada większościowe udziały w firmie lub jest pomysłodawczynią innowacyjnego pomysłu na biznes. Jury, w którego składzie znalazł się również  przedstawiciel PKN ORLEN, do finału konkursu zakwalifikowało strartup Pelvifly, oferujący kompleksowy system profilaktyki i terapii dysfunkcji dna miednicy kobiet w oparciu o aplikację mobilną. Polska półfinalistka o zwycięstwo powalczy z laureatkami z Finlandii, Niemiec Węgier, Wielkiej Brytanii, Austrii i Czech.
Women Startup Competition to kolejne wydarzenie z udziałem startupów, w  którym uczestniczymy. Przyznam, że z tego typu formułą  konkursu, dedykowanego przedsiębiorczym kobietom – mieliśmy do czynienia po raz pierwszy. Nie mam wątpliwości, że w polskich kobietach drzemie ogromna energia, pasja oraz chęć tworzenia nowych biznesów. Dlatego PKN ORLEN wspiera tego typu przedsięwzięcia, które pozwalają nie tylko pokazać się ze swoimi rozwiązaniami, ale także ułatwią komercjalizację pionierskich pomysłów – podkreśla Andrzej Kozłowski, Dyrektor Wykonawczy ds. Strategii i Zarządzania Projektami PKN ORLEN.
PKN ORLEN wspiera inicjatywy promujące polskie społeczeństwo startupowe. Przykładem prowadzonych w tym zakresie działań było uruchomienie pod koniec ubiegłego roku serwisu „Innowacje, Startupy”, którego częścią jest otwarta aplikacja Innowacje@orlen. Za pośrednictwem strony www.innowacje.orlen.pl  można zgłaszać propozycje nowatorskich rozwiązań w kluczowych obszarach funkcjonowania PKN ORLEN jak energetyka, marketing czy sprzedaż.
Nasze plany na kolejne lata zakładają intensyfikację działań w kierunku tzw. scoutingu, z którym wiążemy duże nadzieje, zarówno w zakresie potencjalnych szans rozwoju dla samego Koncernu, jak i wsparcia innowacyjności i przedsiębiorczości całego kraju.– podkreśla Jędrzej Oleszkiewicz, Dyrektor Biura Innowacji w PKN ORLEN.
źródło: materiały prasowe firmy