Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Firma Procter & Gamble już po raz 16 opublikowała raport na temat zrównoważonego rozwoju. Przedstawia on szczegółowo cele i projekty mające ograniczyć wpływ firmy na środowisko naturalne, a jednocześnie poprawiać warunki życia osób najbardziej potrzebujących.
Raport pokazuje, w jaki sposób firma oferując wysokiej jakości, doceniane przez konsumentów marki i produkty, dokłada jednocześnie wszelkich starań, aby oszczędzać zasoby i chronić środowisko. Opublikowany raport podkreśla znaczące postępy firmy w tych obszarach.
P&G na sześć lat przed ustalonym terminem osiągnęła swój planowany cel w zakresie ograniczenia produkcji odpadów. Natomiast o rok wcześniej zrealizowała cel w zakresie certyfikacji pochodzenia włókna drewnianego. Obecnie aż 70 zakładów P&G na całym świecie nie wysyła odpadów na składowiska śmieci. W tym gronie znajdują się wszystkie zakłady produkcyjne firmy w Polsce. W 2014 roku nasz kraj stał się drugim po Niemczech na świecie, w którym wszystkie zakłady P&G osiągnęły status „Zero Odpadów”. Ponadto firma, poprzez program Children’s Safe Drinking Water dostarczyła siedem miliardów litrów czystej wody do picia, a poprzez inne projekty zapewniła pomoc humanitarną milionom ludzi na całym świecie. W ramach współpracy z Habitat for Humanity Poland, P&G odnowiła dwa budynki i wybudowała plac zabaw na warszawskim Targówku, a w 2014 roku odnowiła poddasze „Pałacu”, budynku dziecięcego hospicjum stacjonarnego Fundacji Gajusz w Łodzi.
– Nasza firma i pracownicy są zaangażowani w poprawę warunków w społecznościach, którym służymy poprzez nasze usługi, produkty i partnerstwa. Tegoroczny raport przedstawia wyniki działań w tym zakresie – powiedział Martin Riant, P&G Executive Sponsor of Sustainability and Group President, Global Baby and Feminine & Family Care. Nasze działania mające na celu całkowite wyeliminowanie wysyłki odpadów na wysypiska śmieci przekroczyły oczekiwania – od 2010 roku ten cel zrealizowała już prawie połowa naszych zakładów produkcyjnych – podkreśla.
Raport przedstawia szczegóły działań P&G w następujących obszarach:
W raporcie wymienione zostały również cztery nowe cele w zakresie zrównoważonego rozwoju na rok 2020, które firma P&G wyznaczyła sobie w październiku br.:
Nasze zespoły we współpracy z partnerami zewnętrznymi wprowadziły znaczące innowacje i zrealizowały projekty, które pomogły nam przewyższyć cele w dwóch kluczowych obszarach oraz zbliżyć się do realizacji celów w pozostałych dziedzinach. Wiele jest jeszcze do zrobienia, dlatego skupiamy obecnie wysiłki na tych obszarach, w których nasze działania mogą przynieść największy efekt – podkreślił Martin Riant.
Działania P&G nagrodzone przez Green Freight Europe (GFE)
Jednym z celów firmy P&G jest ograniczenie liczby kilometrów transportu ciężarowego o 20% w każdym zakładzie produkcyjnym i w tym obszarze została wyróżniona. P&G otrzymała „pierwszy liść” – nagrodę przyznawaną firmom, które dzielą się informacjami na temat strategii, polityki i działań mających na celu redukcję emisji CO2 w transporcie. P&G, aby ograniczyć liczbę kilometrów transportu ciężarowego korzysta z transportu intermodalnego, prowadzi działania mające na celu bardziej efektywne wykorzystywanie paliwa oraz współpracuje z zewnętrznymi partnerami ograniczając tzw. „puste mile”. P&G jest członkiem GFE od 2012 roku.
Pełna treść raportu, założenia Długoterminowej Wizji Zrównoważonego Rozwoju oraz opis projektów i celów firmy P&G w tym zakresie można znaleźć pod adresem pg.com/sustainability
Źródło: informacja prasowa