IKEA podpowiada, jak dawać szansę na nową miłość

14 lutego 2019

Dotyczy firmy: IKEA,

Walentynki to czas, kiedy chcemy wyrazić nasze uczucia i obdarować najbliższych najpiękniejszymi prezentami. Jednak często zapominamy, że przedmioty, które posiadamy w domu wciąż mogą sprawić wiele radości. W tym dniu IKEA zaprasza do kolejnej odsłony akcji PRZYDA SIĘ, dzięki której można dać jeszcze więcej miłości.

IKEA zaprasza do nowego spojrzenia na swoje rzeczy – jak na skarby, które wciąż mają wartość. Samotny, pluszowy miś leżący w kącie, który niegdyś był najlepszym przyjacielem może trafić do dziecka, które pokocha go na nowo. Nieużywane rzeczy na pewno mogą przydać się komuś innemu.  IKEA zachęca, by w walentynki dzielić się miłością poprzez przekazanie niechcianych rzeczy tym, którzy ich potrzebują. Jak znaleźć nowy dom dla nieużywanych przedmiotów? Można poszukać wśród znajomych lub sprawdzić, gdzie w okolicy działa instytucja, która chętnie przyjmie używane meble, sprzęt, akcesoria wyposażenia domu czy ubrania, zabawki lub książki. Można też wejść na stronę, na której znajdują się wskazówki jak dać szansę zapomnianym przedmiotom na kolejną miłość.

Walentynki to święto dzielenia się miłością i tym, co najdroższe naszym sercom. Tego dnia, poprzez kolejną odsłonę kampanii PRZYDA SIĘ, chcemy zwrócić uwagę na rzeczy, które kiedyś darzyliśmy ciepłymi uczuciami, a dziś leżą zapomniane w zakamarkach naszych domów. W IKEA wiemy, że każda taka rzecz ma wartość – niekoniecznie finansową, ale np. funkcjonalną czy emocjonalną. Wiele z takich
przedmiotów może ponownie zostać tymi ulubionymi, czy znaleźć kolejnego właściciela, który na nowo je doceni. To czy tak się stanie, zależy od każdego z nas, a jako IKEA chcemy to ułatwić – podkreśla Agata Czachórska, Kierownik Projektu Circular IKEA, IKEA Retail w Polsce.

Jednym ze strategicznych działań IKEA jest dążenie do tego, aby swoją działalność prowadzić w oparciu o koncepcję gospodarki o obiegu zamkniętym. W sklepach Grupy IKEA na całym świecie, również w Polsce, istnieją Działy Odzyskiwania Towaru i Kontroli Jakości. Ich zadaniem jest zapobieganie marnowaniu produktów, np. poprzez ponowne pakowanie czy sprzedaż produktów IKEA pochodzących z ekspozycji. M.in. dzięki tym właśnie aktywnościom, w roku finansowym 2018, ¾ produktów, które trafiło do polskich Działów Odzyskiwania Towaru i Kontroli Jakości, znalazło nowy dom. IKEA jednak na tym nie poprzestaje. Dzięki kampanii PRZYDA SIĘ, chce do podobnego podejścia, jakie sama stosuje, zachęcić innych, w tym swoich klientów.

Źródło: inf. pras.