Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Od pewnego czasu koncepcja CSR (Corporate Social Responsibility) cieszy się rosnącym zainteresowaniem firm w wielu branżach. Idea odpowiedzialności społecznej nie omija także banków. Monika Hajdas (Gazeta Bankowa, 17.09.2008)
Gdy na półce leżą dwa podobne produkty, a jeden z nich wyprodukowała firma znana z kampanii społecznych, zachodni klienci wybiorą właśnie ten. Przekonuje o tym Marjorie Thompson, specjalistka od marketingu zaangażowanego społecznie. rozmawiała Aleksandra Biały (Rzeczpospolita, 23.09.2008)
Raporty społeczne France Telecom i Coca-Coli, zatrudnienie osób starszych w Unii Europejskiej, badania dotyczące możliwości awansu zawodowego wśród kobiet, proekologiczne inicjatywy prezydencji francuskiej w UE i Ala Gora za Oceanem. Te oraza inne informacje znajdą Państwo w sierpniowym zbiorze wiadomości…
Czy Corporate Social Responsibility to moda, czy autentyczne społeczne żądanie wobec przedsiębiorstw? Jakie są motywacje podjęcia idei odpowiedzialnego biznesu? I wreszcie – czy to się opłaca? O CSR w Polsce rozmawiamy z Bolesławem Rokiem z Centrum Etyki Biznesu. Czy polskie…
Do kreowania wizerunku firmy najczęściej wykorzystują działania, które niewiele kosztują, a mogą przyczynić się do poprawy relacji z klientami. Gdy w grę wchodzą inwestycje, dzięki którym można by naprawdę wiele zrobić dla środowiska, ale wymagałoby to wyrzeczeń w postaci choćby…
Kuba Wygnański, społecznik: Do części wykluczonych nie da się dotrzeć opowieściami o wędkach i rybach. Oni są ustawieni tylko na rybę i to nawet nie na łososia, ale na cokolwiek. Stąd potrzeba nowych pomysłów na pomoc – by te osoby…
W Polsce wciąż niewiele przedsiębiorstw posiada strategię CSR (Corporate Social Responsibility) czyli społecznej odpowiedzialności biznesu. W krajach zachodnich jest ona niemal powszechna. Dariusz Ciepiela (Nowy Przemysł, 04.07.2008)
Wraz ze wzrostem świadomości społecznej zmienia się sposób prowadzenia firm. Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) staje się natomiast nieodłącznym elementem budowy strategii marketingowej – firmom tego typu działania po prostu się opłacają. (Brief, 25.07.2008)
Społeczna odpowiedzialność biznesu to dość skomplikowany termin. Robocza definicja CSR według Komisji Europejskiej brzmi: „koncepcja, zgodnie z którą przedsiębiorstwa dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochrony środowiska w swoich strategiach działań na rynku, a także w stosunkach z różnymi grupami interesariuszy”….
Przedsięwzięcia służące dobru ogólnemu podejmuje się nie licząc na zysk, jednak potrzeba na to pieniędzy. Ich źródłem są darowizny, składki, środki publiczne, a w przedsiębiorstwach podejmujących inicjatywy społeczne – własna działalność gospodarcza. Pieniędzy jest jednak ciągle zbyt mało. Skąd je…
Wybierz rok
Wybierz miesiąc