„WARTA warta posprzątania”

Metryka praktyki

Firma: Lidl Polska,
Branża: Handel,
Obszar tematyczny: Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej
Kategoria: Zrównoważone miasta
Dokument źródłowy: Raport 2023

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 11 - Zrównoważone miasta i społeczności
- Cel 13 - Działania w dziedzinie klimatu

ESRS

Praktyka wpisuje się w ESRS:
- ESRS E3 - Woda i zasoby morskie

Wolontariusze oczyścili poznańskie brzegi Warty w ramach akcji „WARTA warta posprzątania” organizowanej przez sieć Lidl Polska wraz z Fundacją Nasza Ziemia. Wydarzenie, które stanowiło część 30. akcji „Sprzątanie świata – Polska”, przyciągnęło 750 ochotników. Wspólnie udało się zebrać ponad tonę śmieci. Sporą część zebranych odpadów stanowiły jednorazowe kubki i opakowania po jedzeniu. Łącznie w ciągu 2 dni uczestnicy zebrali 1035 kg śmieci (z czego 336 stanowiły odpady z tworzyw sztucznych). Akcja „WARTA warta posprzątania” to część inicjatywy „River Cleanup Collective” w ramach międzynarodowej strategii ograniczania plastiku Grupy Schwarz „REset Plastic”.