Program Dove Self-Esteem

Metryka praktyki

Firma: Unilever,
Branża: FMCG,
Obszar tematyczny: Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej
Kategoria: Kampania społeczna
Dokument źródłowy: Raport 2018

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 4 - Dobra jakość edukacji

Zgodnie ze światowym badaniem przeprowadzonym przez Dove, brak wysokiej oceny własnego wyglądu dotyka 54% nastolatek na całym świecie. W Polsce aż 8/10 nastolatek mierzy się z nim każdego dnia.  Skutkuje to między innymi tym, że kiedy dziewczęta nie czują się dobrze we własnym ciele 83% nie angażuje się społecznie, 78% cierpi na zaburzenia odżywiania lub w inny sposób naraża swoje zdrowie, 89% nie będzie asertywnych i nie asertywnych i nie będzie umiało obronić swoich decyzji.

Program „Dove Self-Esteem – Budowanie pozytywnej samooceny” realizowany przez Unilever Polska to pierwsza polska edycja światowego projektu realizowanego przez markę Dove nieprzerwanie od 2004 roku. Celem jest wspieranie chłopców i dziewczynek w budowaniu pozytywnej samooceny oraz przekonania o własnej wartości – rozumianej jako pewność siebie i swoich umiejętności.

Program Dove Self Esteem zdresowany jest do nauczycieli klas IV-VIII szkoły podstawowej oraz rodziców, beneficjentami prowadzonych działań jest młodzież. W Polsce program objęty jest honorowym patronatem Rzecznika Praw Dziecka.

Projekt realizowany jest w oparciu o warsztaty klasowe mające na celu podniesienie pewności siebie wśród nastolatków (bezpłatnie udostępnione są prezentacje, materiały wideo, szablony lekcji, materiały dla uczniów) oraz spotkań edukacyjnych dla nauczycieli prowadzonych przez eksperta Programu Marię Rotkiel.

W ramach Programu uczniowie:

  • Poznają koncepcję ideałów piękna i przyczyny presji dążenia do nich.
  • Uczą się rozpoznawać sytuacje, w których znajdują się pod wpływem tej presji oraz jej wpływu na ich codzienne życie.
  • Uczą się rozróżniać i kwestionować przekazy mediów lansujące kanony piękna.
  • Dowiadują się, co rozumie się przez negatywne opisywanie swojego wyglądu i dlaczego ludzie tak często rozmawiają o wyglądzie zewnętrznym.
  • Uczą się, jaki wpływ na ich samoocenę ma negatywne mówienie o wyglądzie.

Celem pierwszej edycji Dove Self-Esteem w Polsce było dotarcie do 20 000 nastolatków. Pierwsza edycja nadal trwa, a już do tej pory do programu zostało zgłoszonych 28 336 nastolatków.