Niezniszczalna Tęcza

Metryka praktyki

Firma: Unilever,
Branża: FMCG,
Obszar tematyczny: Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej
Kategoria: Marketing zaangażowany społecznie
Dokument źródłowy: Raport 2018

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 10 - Mniej nierówności

Stowarzyszenie „Miłość nie wyklucza”, fundacja Wolontariat Równości oraz Ben&Jerry’s należące do Unilever Polska postanowiły stworzyć Niezniszczalną Tęczę, używając wody i hologramu jako symbolu pokoju, miłości i równości dla wszystkich oraz aby zająć stanowisko wobec społeczności LGBT+ w Polsce.

„Tęcza” była konstrukcją artystyczną w kształcie wielkiej tęczy zrobionej ze sztucznych kwiatów wzniesionej na Placu Zbawiciela w Warszawie w lecie 2012 roku. Kilkakrotnie niszczona z wykorzystaniem ognia przez środowiska narodowe, generowała relacje w polskich mediach, zazwyczaj w kontekście praw społeczności LGBT+ w Polsce. Budowa została trwale usunięta w sierpniu 2015.