Nestlé Waters: Popularyzacja recyklingu

Metryka praktyki

Firma: Nestlé Polska,
Branża: FMCG,
Obszar tematyczny: Środowisko
Kategoria: Recykling
Dokument źródłowy: Raport 2021

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 12 - Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
- Cel 3 - Dobre zdrowie i jakość życia
- Cel 6 - Czysta woda i warunki sanitarne

Nestlé Waters to wiodący producent wody butelkowanej. Jednym z globalnych celów firmy jest odzyskiwanie tylu plastikowych butelek, ile wprowadza na rynek od 2030 r. Do 2025 r. udział PET z recyklingu (tzw. rPET) we wszystkich butelkach plastikowych ma sięgnąć 50%.

Aby zrealizować te cele, Nestlé Waters prowadzi szeroko zakrojone działania wspierające i popularyzujące recykling. W 2021 r. firma wprowadziła nowe formaty niegazowanej wody Nałęczowianka w butelkach wykonanych w 50% z rPET (o pojemności 0,75 L, 0,5 L oraz 0,33 L). Zaczęła też wykorzystywać folię w 50% z recyklingu do pakowania butelek w zgrzewki – realizując cel redukcji wykorzystania pierwotnych tworzyw sztucznych o 1/3 do 2025 r.

W ramach kampanii „Uwierz w recykling” firma prowadzi ponadto szerokie działania zachęcające do recyklingu, przekonując że butelka PET to nie odpad, a cenny surowiec. Wraz innymi podmiotami branży napojów działa na rzecz wprowadzenia systemu depozytowego w Polsce, obejmującego butelki PET.

W efekcie inicjatyw, podjętych przez Nestlé Waters w 2021, dostępne jest już pełne portfolio wody niegazowanej Nałęczowianka w butelkach wykonanych w 50% z rPET. Badania Nestlé Waters potwierdzają, że Polacy popierają działania producentów wody butelkowanej na rzecz recyklingu opakowań. Blisko 9 na 10 respondentów jest przekonanych o tym, że producenci wykorzystujący butelki PET powinni działać na rzecz ich recyklingu. Tyle samo badanych deklaruje, że chętnie sięgnie po wodę w butelce wykonanej z plastiku z recyklingu.

Nałęczowianka to pierwsza marka w Polsce z pełnym portfolio wody niegazowanej w opakowaniach wyprodukowanych z udziałem przetworzonego plastiku. Konsument ma pewność, że znajdzie swój ulubiony niegazowany format w butelce, która powstała częściowo z innych butelek. Dodatkowo, konsumenci w bardzo obrazowy sposób mogą dowiedzieć się, że z opakowań tych mogą powstać zabawki, ubrania czy torby.

Z efektów programu skorzystały również społeczności lokalne. W Warszawie firma stworzyła mural pochłaniający zanieczyszczenia. Natomiast w Nałęczowie, gdzie znajduje się rozlewnia wody Nałęczowianka, Nestlé Waters zorganizowało różnego rodzaju wydarzenia edukacyjne oraz akcję wymiany pustych butelek PET na darmowe przejażdżki rowerem miejskim.

Informacje o wprowadzeniu Nałęczowianki w butelkach 50% rPET:

https://www.nestle.pl/media/uwierz-w-recykling-z-naleczowianka

Informacje o muralu pochłaniającym zanieczyszczenia w Warszawie:

https://www.nestle.pl/media/naleczowianka-odslania-mural

Informacje o akcji przejażdżek rowerowych za butelki:

https://www.nestle.pl/media/przejazdzka-rowerem-za-plastikowe-butelki