„Lekkoatletyka dla każdego!” – digitalowa kampania edukacyjna „Jedzenie czyni mistrza”        

Metryka praktyki

Firma: Nestlé Polska,
Branża: FMCG,
Obszar tematyczny: Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej
Kategoria: Aktywność fizyczna
Dokument źródłowy: Raport 2021

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 17 - Partnerstwo na rzecz celów
- Cel 3 - Dobre zdrowie i jakość życia

„Lekkoatletyka dla każdego!” (LDK) to program prowadzony przez Polski Związek Lekkiej Atletyki, promujący aktywność fizyczną, którego partnerem jest Nestlé Polska przy wsparciu Ministerstwa Sportu i Turystyki. Firma edukuje o prawidłowym odżywianiu, nawodnieniu i wspieraniu dzieci przez kształtowanie odpowiednich nawyków żywieniowych. Czas pandemii wymusił na organizatorach zawieszenie m.in. warsztatów żywieniowych trybie stacjonarnym, stąd decyzja o przeniesieniu części działań do przestrzeni cyfrowej. Sercem kampanii edukacyjnej w zakresie żywienia stał się profil programu LDK na Facebooku. Publikowane są tam treści nt. prawidłowego odżywania i aktywności, m.in. porady dotyczące np. roli warzyw czy owoców w diecie, nawadniania, zalecenia żywieniowe dla młodych sportowców. Materiały merytoryczne wzbogacone są o przepisy, quizy czy ciekawostki. Kampanię „Jedzenie czyni mistrza” zwieńczył konkurs z nagrodami.