Tesco z nową marką własną produktów bez glutenu i laktozy

29 sierpnia 2016

Dotyczy firmy: Tesco Polska,

Kilka miesięcy po wprowadzeniu oferty blisko tysiąca produktów dietetycznych, bez glutenu, cukru i laktozy, Tesco proponuje swoim klientom nową markę Free From. Obecnie na półkach sklepów znajdziemy nowe produkty nabiałowe bez laktozy oraz musli i batoniki bez glutenu. Firma informuje, że w ciągu najbliższych miesięcy do oferty dołączą kolejne produkty, m.in. bezglutenowe ciastka i makarony.

Liczba osób zmagających się z nietolerancjami określonych składników diety systematycznie rośnie. Jak wynika z badania SW Research przeprowadzonego dla Tesco Polska[1], aż 89% Polaków sięga po produkty bez lub z obniżoną zawartością cukru, bez laktozy, glutenu, pochodzące z upraw ekologicznych lub dietetyczne. Stale zwiększa się również zapotrzebowanie na tego rodzaju produkty, dlatego firma postanowiła wprowadzić produkty Free From. W ramach nowej marki Tesco klienci mogą liczyć na artykuły bez dodatku cukru, bez glutenu czy laktozy.

Obecnie, na półkach sklepów w ramach gamy Free From znajdziemy m.in. pięć rodzajów jogurtów – naturalny, truskawkowy, o smaku owoców leśnych, wiśniowy i brzoskwiniowy, a także masło, mleko, twaróg, śmietanę 10% i 30%, śmietankę do kawy, musli i batoniki czekoladowo-migdałowe.

Badania Tesco wskazują, że 55% badanych sięga po tego typu produkty, ponieważ chce w ten sposób poprawić stan swojego zdrowia, a 25% urozmaica w ten sposób dietę, próbując nowych produktów. Wśród badanych, którzy nie korzystają z tego rodzaju produktów, 28% zastanawia się nad rezygnacją z żywności zawierającej gluten, cukier lub laktozę.

 

 

[1] Badanie zostało przeprowadzone przez SW Research na zlecenie Tesco Polska, w dniach 11 – 12 maja 2016 r. metodą indywidualnych wywiadów kwestionariuszowych online (CAWI) na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 800 Polaków.