Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Tesco zakończyło konkurs dla szkół „Rymuję, nie marnuję”. Zwieńczeniem zabawy jest wyjątkowa piosenka stworzona na podstawie prac uczniów, której współautorką i wykonawczynią jest Majka Jeżowska. Konkurs „Rymuję, nie marnuję” to część programu edukacyjnego „Od uprawy do potrawy”, będącego wspólną inicjatywą…
Nabór działań z zakresu odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju został przedłużony do 13 stycznia. Firmy zyskują dwa dodatkowe dni na rejestrację praktyk realizowanych w 2020 roku. Forum Odpowiedzialnego Biznesu udostępniło także “Mapę dobrych praktyk wspierających realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju”, która ma służyć jako inspiracja dla zgłaszających inicjatywy CSR. Formularz rejestracji dostępny jest na stronie odpowiedzialnybiznes.pl/raport2020/.
Tesco nie ustaje w działaniach na rzecz zmniejszenia ilości odpadów. Po ogłoszonych niedawno osiągnięciach w ograniczaniu szkodliwego plastiku w opakowaniach marki własnej, firma informuje o kolejnych postępach w obszarze ponownego wykorzystania plastiku. W
Tesco Polska w ramach specjalnego podziękowania za pracę w okresie świątecznym przyzna pracownikom sklepów i działów dystrybucji nagrodę w wysokości 500 zł brutto. W ten sposób firma wyraża swoje wsparcie i docenia wkład zespołów w utrzymanie płynności dostaw oraz dbanie o klientów w trudnym czasie pandemii.
W lutym 2019 roku Tesco ogłosiło, że do końca 2020 roku usunie ze składów opakowań produktów marki własnej materiały nienadające się do ponownego przetworzenia. Po półtora roku od zapowiedzi, firma pokazuje pierwsze wyniki, według których w całej Europie Środkowej zmniejszyła ilość najbardziej szkodliwego dla środowiska plastiku o 454 tony – z czego aż o 113 ton w samej Polsce – oznacza to redukcję o 88% w skali Europy Środkowej i o 94% w Polsce. Pomimo trudnych warunków związanych z pandemią COVID-19, Tesco nie zamierza rezygnować z dalszych działań w tym obszarze.
Rusza kolejna edycja programu „Zdrowo jeść”, realizowanego przez Fundację Tesco we współpracy z Towarzystwem Przyjaciół Dzieci. Jego celem jest edukacja dotycząca zdrowego odżywiania, nauka przygotowywania posiłków oraz wsparcie w finansowaniu pełnowartościowych dań dla podopiecznych placówek opiekuńczo-wychowawczych. W związku z sytuacją pandemiczną i czasowym zamknięciem niektórych ośrodków, Fundacja Tesco modyfikuje zasady programu, by dzieci i ich rodziny mogły otrzymać paczki żywnościowe.
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Tesco, średnio co piąty Polak nie posiada wystarczającej wiedzy, dzięki której mógłby ograniczyć ilość marnowanej żywności w swoim gospodarstwie domowym. Poprawa świadomości w tym zakresie jest głównym celem najnowszej kampanii edukacyjnej dla klientów Tesco.
Już kolejny raz klienci i pracownicy sklepów Tesco wspólnie zdali egzamin z pomagania! Aż 15 295 kg produktów o długiej przydatności, przy wsparciu zespołów Banków Żywności i Caritas, trafi do najbardziej potrzebujących. A to wszystko w ramach trwającej całe wakacje „Letniej Zbiórki Żywności” organizowanej przez Fundację Tesco.
Aż jedna trzecia produktów spożywczych marnuje się każdego roku na całym świecie. Organizacja Narodów Zjednoczonych dąży do tego, aby do 2030 roku, przy współpracy przedsiębiorców sektora spożywczego, zmniejszyć o połowę ilość marnowanej żywności. Tesco pokazuje, że przy odpowiednim podejściu, realizacja założonych planów jest możliwa.
Co można zrobić z fusów z kawy i jak ograniczyć w domu plastik? Tego wszystkiego dowiedzą się uczestnicy 5. edycji skierowanego do dzieci programu edukacyjnego „Od uprawy do potrawy”. Nowa odsłona programu to nie tylko ciekawsze pomysły na lekcje, ale przede wszystkim odmieniona, dostosowana do nauczania zdalnego formuła oraz konkurs, którego ambasadorką jest Majka Jeżowska. Zapisy rozpoczęły się 7 września.