Reklama w sieci – powstał kodeks dobrych praktyk

26 sierpnia 2010

Od 1 września będzie obowiązywać kodeks dobrych praktyk dotyczący reklam w internecie przygotowany przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska skupia 144 podmioty rynku interaktywnego, m.in. Onet.pl, Wp.pl, Naszą Klasę, Agorę i Axel Springer. Opracowany przez Związek kodeks dobrych praktyk przewiduje:

  • rezygnację z reklam z automatycznie uruchamianym dźwiękiem. Będzie mógł on zostać włączony przez użytkownika po kliknięciu lub najechaniu myszą,
  • umieszczanie znaku X zamykającego reklamę na nieprzezroczystym tle, w prawym górnym rogu reklamy,
  • czas trwania reklamy wideo do 30 sekund,
  • ujednolicenie nazwy, rozmiaru i wagi standardowych reklam graficznych.

Przyjęcie kodeksu przez portale internetowe jest dobrowolne, choć na świecie takie standardy obowiązują już jakiś czas, jak mówi Jarosław Sobolewski, dyrektor generalny IAB Polska.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna