Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Chociaż zieloni konsumenci wciąż twierdzą, że chcą nabywać przyjazne środowisku produkty, z najnowszego badania przeprowadzonego przez Grocery Manufacturers Association i Deloitte wynika, że ekologiczni producenci tracą około 73% potencjalnych klientów.
Z raportu wynika, że 95% zapytanych klientów rozważa zakup ekologicznych produktów, 67% aktywnie szuka takich produktów w sklepie, 47% je znajduje, a zaledwie 22 rzeczywiście je kupuje.
Raport przedstawia kilka przyczn takiego stanu rzeczy:
Konsument nie rozumie, dlaczego ekologiczny produkt jest droższy od tradycyjnego, skoro przy jego produkcji zużywa się mniejsze ilości opakowań oraz jest transportowany na niewielkie odległości. Optymistycznym wynikiem badania jest fakt, że konsumenci, którzy zdecydowali się na zakup produktu ekologicznego, są mu zazwyczaj lojalni.