Raport “Finding the green in today’s shoppers. Sustainability trends and new shopper insights”

25 sierpnia 2010

Chociaż zieloni konsumenci wciąż twierdzą, że chcą nabywać przyjazne środowisku produkty, z najnowszego badania przeprowadzonego przez Grocery Manufacturers Association i Deloitte wynika, że ekologiczni producenci tracą około 73% potencjalnych klientów.

Z raportu wynika, że 95% zapytanych klientów rozważa zakup ekologicznych produktów, 67% aktywnie szuka takich produktów w sklepie, 47% je znajduje, a zaledwie 22 rzeczywiście je kupuje.

Raport przedstawia kilka przyczn takiego stanu rzeczy:

  • Obawy dotyczące jakości, skuteczności produktu, ale również brak zaufania w jego ekologiczne walory;
  • Brak wystarczającej komunikacji ze strony producentów i edukacji produktowej w miejscach sprzedaży
  • W czasie gdy dla 54% respondentów kwestie zrównoważonego rozwoju są jednym z czynników decydujących o zakupie, najważniejsza rolę wciąż odgrywa jednak cena.

Konsument nie rozumie, dlaczego ekologiczny produkt jest droższy od tradycyjnego, skoro przy jego produkcji zużywa się mniejsze ilości opakowań oraz jest transportowany na niewielkie odległości. Optymistycznym wynikiem badania jest fakt, że konsumenci, którzy zdecydowali się na zakup produktu ekologicznego, są mu zazwyczaj lojalni.